۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۷۹۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

نور مجالس معنوی اثر فراوانی بر ذهن انسان دارد

کارشناس دینی با بیان این که نور مجالس معنوی روی ذهن انسان اثر زیادی دارد، گفت: اگر ذهن خود را متوجه خدا و اولیای الهی کنیم قدرت کنترل بیشتری روی ذهن خود خواهیم داشت.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: بالاترین قدرت انسان این است که بتواند فکر خود را کنترل کند و بر آن تسلط داشته باشد.

وی افزود: رفتارهای باطنی می‌توانند زیرمجموعه‌ای از کنترل ذهن باشند. کنترل چشم یکی از اجزای تسلط و کنترل ذهن است. وقتی دیگران توجه ما را هر لحظه به چیزی که برای خودشان مهم است جلب می‌کنند باعث می‌شود کنترل ذهن خود را از دست بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: در دوره ای که زندگی می‌کنیم متاسفانه هر روز با یک بازی و سرگرمی جدید در موبایل‌ها افسار و کنترل ذهن خود را بیشتر از دست می‌دهیم.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم به جای سرگرمی‌های مختلف، توجه و ذهن خود را به سمت قرآن و باطن آن هدایت کنیم، عایدی بیشتری نسبت به سرگرمی‌هایی مانند موسیقی و بازی خواهیم داشت.

کارشناس دینی در ادامه بیان داشت: کسی که کنترل ذهن و روح پیدا کرد در عرصه دانش، دانشمند خواهد شد و در عرصه عمل خلاقیت پیدا خواهد کرد. نماز و اعمال و اذکار آن از بهترین نمونه‌های کنترل ذهن است که انسان به وسیله آن می‌تواند توجه خود را متمرکز کند.

وی افزود: اتفاقا خداوند بهترین زمان را برای توجه و کنترل ذهن سحر قرار داده است زیرا ذهن در این زمان خالی است. گاهی لازم است خودمان برای خودمان بالای منبر برویم و واعظاً لنفسه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: اگر همیشه احتیاج داشته باشیم کسی برای ما بالای منبر رفته و توجه ما را به سخن خود جلب کند دیگر قادر به فکر کردن نخواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی گریه کنان اباعبدالله(ع) طوری هستند که اصلا احتیاجی به یک ذاکر یا مداح ندارند تا توجه‌شان جلب شود. اگر ذهن خود را متوجه خدا و اولیای الهی کنیم قدرت کنترل بیشتری روی ذهن خود خواهیم داشت. نور مجالس معنوی روی ذهن انسان اثر زیادی دارد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات