۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۷۸۷
امام جمعه موقت همدان:

بی تقوایی برخی از مدیران مسبب وضع موجود است

حجت الاسلام جوادی گفت: بی تقوایی برخی از افراد سبب می شود به دلیل حب پول و جایگاه برخی کارها را انجام دهند و رضایت خود را مقدم بر رضایت الهی بدانند.
نماز جمعه 
نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری نماز جمعه همدان و تشییع پیکر پاک شهید جواهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان  حجت الاسلام محمد جوادیامام جمعه موقت همدان ظهر در امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به حدیث حسین منی و انا من حسین خاطر نشان کرد: هدف پیامبر از این عبارت آن است که به همگان بفهماند هدف و دین اسلام همه به وسیله امام حسین (ع) پایدار خواهد بود.

وی افزود: اگر شیعیان بتوانند اهدافی که امام حسین به خاطر آن به شهادت رسید را در زندگی خودشان پیاده کنند در حقیقت اهداف رسول الله را پیاده کرده اند و توانسته ایم وجود مبارک پیامبر را از خود خوشنود گردانیم.

این استاد حوزه به وظایف مبلغان و مداحان در ماه محرم پرداخت و گفت: این عزیزان باید همانند طبیبی ماهر نیاز افراد حاضر در مجلس را تشخیص دهند و مطالب متناسب با آن جمع را ایراد کنند.

وی تاکید: موضوعی که چند سالی است به فراموشی سپرده شده عدم توجه به معارف دینی است که اگر به موقع به این مطلب رسیدگی نشود عواقب بدی خواهد داشت.

حجت الاسلام جوادی حضور نسل جوان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امام حسین با آن همه سختی در روز عاشورا به جوانان اعتماد کرد و آن ها را به میدان جنگ فرستاد.

وی ادامه داد: مسؤولان و مدیران ما نیز باید با الگوگیری از سید الشهدا با اعتماد کردن به نسل جوان و یاری آنها زمینه حضورشان در جامعه را ایجاد کنند.

وی با اشاره به تشیع پیکر مطهر شهید محمد جواهری از شهدای دفاع مقدس که اخیرا شناسایی شده است بیان داشت: یکی از مهم ترین ره آورد های محرم ترویج روحیه ایثار و شهادت بود که نمونه آن را امروز شاهد هستیم.

امام جمعه موقت همدان به برخی مشکلات در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: عفت و حجاب تنها مخصوص خانم ها نیست بلکه مرد ها نیز باید عفاف را رعایت کنند.

وی رعایت نظافت در روزهای تاسوعا و عاشورا را ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه عدم توجه به نظافت شهری به نوعی شده است که پس از عبور هر هیأتی خیابان تبدیل به زباله دان خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه اهمیت نماز را بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت: امام حسین در ظهر عاشورا زیر تیر دشمنان نماز خود را ترک نکرد از این رو باید دسته های عزاداری در روز عاشورا اقامه نماز اول وقت را فراموش نکنند.

وی در خطبه دوم خود به دلایل مشکلات اقتصادی موجود پرداخت و گفت: سه دلیل اصلی برای به وجود آمدن وضع موجود وجود دارد و تنها دلیل آن را استکبار نمی توان نام برد.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: اولین دلیل آن استکبار و خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی است که حتی به بیماران نیز رحم نکرده است.

وی دلیل بعدی وضع فعلی را ضعف مدیریتی عنوان و خاطر نشان کرد: هنگامی که شخصی به عنوان مدیر مجموعه ای انتخاب می شود اگر توانایی انجام درست امور را ندارد تا روز قیامت این خیانت به همراه او است.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: بی تقوایی برخی از افراد باعث می شود به دلیل حب پول و جایگاه این کار را انجام دهند و رضایت خود را مقدم بر رضایت الهی بدانند.

وی گفت: دلیل آخر آن نیز برخی از مردم هستند که با ایجاد شایعه به دنبال منفعت خود می باشند و نمونه های آن نیز امثال سلطان سکه است که با پول بیت المال و مردم به دنبال ثروت اندوزی بود.

لازم به ذکر است که در پایان نماز جمعه این هفته پیکر پاک شهید جواهری نیز بر دستان مردم دارالمومنین همدان تشییع و برای خاکسپاری به گلزار روستای انصار الامام منتقل شد./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات