۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۷۷۷۷۷

حیله جدید آمریکا و شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس برای نجات «معامله قرن»

منابع سیاسی آمریکایی از «نیرنگ» جدید دولت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا، با مشارکت کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و اروپایی برای مجبور کردن تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» جهت موافقت با طرح موسوم به «معامله قرن» خبر دادند.
دیدار محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، یک رسانه چاپ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ایالات متحده آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطینی پیشنهاد کمک 5 میلیارد دلاری در مقابل بازگشت به میز مذاکرات با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است.

روزنامه «گلوبس» چاپ سرزمین های اشغالی نوشت: ایالات متحده آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد 5 میلیارد دلار در مقابل بازگشت به میز مذاکرات را وعده داده است.

این روزنامه اقتصادی اسرائیلی، عصر دیروز در گزارش خود به نقل از منابع سیاسی آمریکا، افزود: دولت ترامپ قصد دارد به محمود عباس 5 میلیارد دلار در مقابل بازگشت به میز مذاکرات با اسرائیل بدهد. البته این پیشنهاد پس از آن مطرح  شد که تیم مذاکرات با اسرائیل، به رهبری «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رییس‌جمهوری آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه موفق شدند ترامپ را به این امر متقاعد سازند.

به موجب این پیشنهاد، تشکیلات خودگردان فلسطین 5 میلیارد دلار از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا، به منظور بهبود وضعیت اقتصادی این تشکیلات از جمله در نوار غزه، دریافت می‌کند.

این منبع عبری‌زبان خاطرنشان کرد که دولت ترامپ ماه گذشته 200 میلیون دلار از کمک‌های کشورش به تشکیلات خودگردان فلسطین و از کمک‌ها به آژانس امداد و کاریابی به آوارگان فلسطینی( آنروا) و همچنین ده‌ها میلیون دلار از کمک‌های اختصاص‌یافته به بیمارستان‌های فلسطینی در شرق قدس اشغالی را کاهش داد.

گلوبل تصریح کرد، دولت آمریکا اخیرا تصمیم گرفت دفتر نمایندگی فلسطین در واشنگتن را با هدف مجبور کردن محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگشت به میز مذاکرات با اسرائیل ببندد.

به نوشته گلوبال، در صورتی‌که تشکیلات خودگردان فلسطین با این پیشنهاد مالی مخالفت کند از لحاظ اقتصادی ضربه خواهد دید و وضعیت اجتماعی نیز رفته‌رفته وخیم‌تر خواهد شد.

این منابع افزودند این طرح آمریکا برای کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین و احیای فعالیت‌های آن، در چارچوب برنامه زمانی مشخصی جهت بازگشت به میز مذاکرات با طرف اسرائیلی و برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمک‌کنندگان از اقتصاد فلسطین، آغاز می‌شود.

طرح آمریکایی «معامله قرن» که به دنبال از بین بردن مسأله فلسطین، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و لغو بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود است، با موج شدیدی از مخالفت‌ها و محکومیت در جهان اسلام مواجه شده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات