۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۷۷۷۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

فرهنگ عاشورا به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، گفتمان عاشورا را یک گفتمان جهانی معرفی کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج و گسترش این گفتمان ارزشمند دینی در سراسر جهان است.
مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم عزاداری حسینی در بابل با اشاره به اهمیت تبیین عبرت های عاشورایی قیام خونین حضرت سیدالشهداء(ع) برای جامعه اسلامی، گفت: مهم ترین عبرت در قیام خونین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقاومت و پایداری در برابر جبهه باطل و استکبار است و این مقاومت و پایداری با وعده و  نصرت الهی به یقین به پیروزی منتج خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت حسینی عامل عزت و اقتدار اسلام است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد جایگاه ارزشمند دین و اسلام ناب در جهان هستیم به برکت نهضت عظیم حسینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین با اشاره به این که حادثه عاشورا یک رویداد بزرگی بود که بر کل بشریت تأثیرگذاشت، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا مانع گسترش و تقویت این واقعه مهم تاریخ شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ترویج بدعت و خرافه در عزاداری حسینی را از جمله توطئه های دشمنان در جهت تضعیف فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: باید هوشیار بود تا در دام توطئه های دشمن گرفتار نشویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که نباید عزاداری های حسینی با مسائل حاشیه ای آمیخته شود، خاطرنشان کرد: باید از هر موضوعی که شأن و جایگاه محرم و عزاداری حسینی را خدشه دار می کند به شدت پرهیز شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین با بیان این که نهضت حسینی از یک عظمت و جایگاه خاصی در دنیا برخوردار است، بیان داشت: نباید این نهضت چند هزار ساله را با مسائل سخیف و سبک آلوده کرد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که هر چه می توانیم باید بر غنا و محتوای عزاداری ها بیافزاییم، خاطرنشان کرد: حضور در مجالس امام حسین(ع) نباید تنها ظاهری و سطحی باشد بلکه باید با درک و فهم عمیق حسینی و عاشورایی همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ عاشورا هیچ گاه فراموش نخواهد شد و همواره در جامعه پویا و زنده باقی خواهد ماند، تصریح کرد: مکتب حسینی همچون دانشگاهی است که هیچ قدرتی یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، گفتمان عاشورا را یک گفتمان جهانی معرفی کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج و گسترش این گفتمان ارزشمند دینی در سراسر جهان است.

عصو شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلانی ایران با تکیه بر فرهنگ عاشورا است که خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران عالم کرده است و همه خواب های خوش آنان را اشفته و پریشان کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اصلی ترین پیام حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش در واقعه خونین کربلا اشاره کرد و تصریح کرد: نهضت خونین سید و سالار شهیدان  امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر مبنای ایستادگی و پایداری شکل گرفت و رمز بقای این فرهنگ هم بر همین مبنا مانا و جاودان شد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به اهمیت مسأله امر به معروف و نهی از منکر در قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: راه سعادت و تعالی هر جامعه به ویژه در جوامع اسلامی در گرو توجه به همین شعاءر دینی است و توجه به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم های ظالمانه غرب در قبال جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی علمدار و پرچم دار مبارزه با ظالمان و مستکبرین عالم است و این فشارها و تهدید و تحریم ها نمی تواند در اراده جوانان و امت شهید پرور ایران اسلامی خللی ایجاد کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ملت ایران با تأسی از قیام عاشورا در برابر زیاده خواهان عالم ایستاده است، افزود: جمهوری اسلامی اسلامی راه موفقیت و سعادت را در مبارزه با استکبار می داند و در این راه تلاش خواهد کرد./۹۵۰/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات