۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۷۷۷۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غیرت دینی یکی از شاخصه‌های اصلی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تعریف غیرت به معنای تعصب برای دفاع از حق، گفت: غیرت دینی یکی از شاخصه‌های اصلی مسلمانان است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر در راستای غیرت دینی است.

وی با بیان اینکه داشتن غیرت و تعصب برای راه خدا و دفاع مثبت از دین نوعی عبادت و مورد تأیید اسلام است، افزود: امام حسین (ع) در حماسه کربلا با غیرت دینی خود برای دفاع از دین و ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر به پا خواست تا رهبری دینی را از دست مفسدان خارج کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام حسین (ع) الگوی مسلمانان به‌ویژه ملت ایران است؛ چراکه افزون بر اینکه در حق کسی ظلم نمی‌کرد زیر بار ظلم و ستم دیگران نرفته و درراه دفاع از دین و سنت پیامبر با تمام خانواده و یاران خود به پا خاست تا کتاب خدا و سنت رسول‌الله را حفظ کند.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) به‌عنوان تکلیف و برای رضای خدا قیام کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) برای خود، حکومت و حب دنیا قیام نکرد بلکه بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین (ع) مسئله امربه‌معروف و نهی از مـنکر است تا به این طریق دین اسلام را از دست فاجران و فاسقان نجات دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ما امروز نیاز به فراگیری علم و عمل به درس‌های امام حسین (ع) داریم و باید بر اساس تعالیم آن امام بزرگوار موضع حسینی در پیش‌گرفته و در برابر هجمه‌های دشمنان، عقب‌نشینی نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به معروفات و منکرات اعظم در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: منکرهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از بزرگ‌ترین منکرهای حکومت و جامعه اسلامی است که در مقابل معروفات قرار دارد.

وی بر ترویج معروفات اصلی درزمینهٔ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید منکرهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زمان خود را بشناسیم تا بتوانیم با آگاهی و بصیرت کامل و با استفاده از معروفات در مقابل آن‌ها قد علم کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز آمریکای جنایت‌کار بزرگ‌ترین منکر سیاسی جهان محسوب می‌شود و منکر اقتصادی زمانه سعودی‌ها هستند و منکر فرهنگی رسانه‌هایی هستند که سیاه نمایی کرده و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در سخنان پایانی خود حضور باشکوه در مراسم اربعین را جنگ مستقیم با استکبار دانست و اظهار داشت: مسؤولان هیئت‌ها امسال هزینه یک‌شب از عزاداری امام حسین (ع) را به موکب‌های حسینی اختصاص دهند تا مسئله ارز حل‌شده و ارز عزاداران حسینی را از ارزش اربعین دور نسازد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات