۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۷۶۴
امام جمعه تبریز:

روابط ملت ایران و عراق ناگسستنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برخی از کشورهای منطقه و وابسته به غرب خیال می‌کنند روابط عمیق فرهنگی و دینی دو ملت ایران و عراق با فتنه‌انگیزی های اخیر خدشه‌دار خواهد شد.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فتنه اخیر بصره و آتش زدن ساختمان کنسولگری ایران اظهار داشت: در هفته اخیر شاهد رویدادهای خرابکارانه و مشکوک بودیم که بایستی ریشه‌یابی شوند.

 وی با بیان این‌که حمله برخی مغرضان و معترضان به کنسولگری ایران باعث وارد شدن خسارت زیادی شده است، خاطرنشان کرد: این حمله وحشیانه از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و دولتی در عراق محکوم شده که نیاز است به صورت عمیق درخصوص ابعاد مختلف این حادثه توجه شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ردپای سران برخی از کشورهای مرتجع منطقه و وابسته به غرب در این حوادث مشهود است، افزود: برخی از کشورهای منطقه و وابسته به غرب خیال می‌کنند روابط عمیق فرهنگی و دینی دو ملت ایران و عراق با فتنه‌انگیزی های اخیر خدشه‌دار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه روابط ملت ایران و عراق ناگسستنی است، تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دور جدید از اقدامات دشمن برای ایجاد بحران در عراق با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط دو کشور ایران و عراق شروع شده که در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز کنونی نیازمند تامل هوشیاری و بصیرت هستیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی شایعات گسترده درخصوص حضور زائران عراق در ایران و شهر مقدس مشهد گفت: در سال‌های اخیر که عراق دستخوش اقدامات تروریستی سلفی‌ها و وهابی‌ها بوده است، ایران با حمایت و پشتیبانی از دولت و مردم عراق نقش موثر در مبارزه با تروریست‌ها ایفا کرده، طبیعی است که دشمنان این دوستی و برادری را برنتابند.

امام جمعه تبریز افزود: دشمنان ملت ایران و عراق حاضرند دست به هر اقدامی دست بزنند تا شیرینی پیروزی‌های اخیر علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی را به کام همه تلخ کنند، قطعا اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه طراحی شده از طرف دشمنان دو ملت بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: دشمنان مکتب تشیع می‌خواهند تجمع میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی را که نقش مهمی در پیوند شیعیان جهان دارد، تحت تاثیر قرار دهند، چراکه اربعین طی سالیان گذشته زائران زیادی از اقصی نقاط جهان برای حضور در این اجتماع عظیم هزاران کیلومتر را طی طریق می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نشست سه جانبه، سه کشور روسیه، ترکیه، ایران در تهران اظهار داشت: این نشست مهم سیاسی با برکات مهمی همراه بود که می‌توان به شکل‌گیری محوری جدید در برابر غرب و آمریکا اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مخالفت با حضور نامشروع آمریکا در منطقه و یک صدا کردن مواضع سه کشور در خصوص سوریه و در نهایت  اتحاد رؤسای سه کشور برای حذف دلار در معاملات جهانی را از دیگر آثار نشست تهران برشمرد و گفت: به زودی شاهد خروج تروریست‌های چند ملیتی از ادلب سوریه نیز خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی افسری نوشهر اظهار داشت: توطئه‌ها و خرابکاری‌های آمریکا و متحدانش در شرایطی شدت یافته که سعی دارند دخت تنومند چهل ساله انقلاب اسلامی را از ریشه بخشکانند.

وی با اشاره به این‌که گزینه نظامی در مواجه با انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمنان غیر قابل تصور است، تصریح کرد: عملیات اخیر سپاه و نابودی مقر گروهک «حدکا» چند پیام مهم برای دشمنان داشت که مهم‌ترین آن اقتدار موشکی ایران در دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اشراف اطلاعاتی سپاه و نیروهای مسلح کشور ادامه داد: حمله موشکی سپاه نشان داد که موقعیت تروریست‌ها، تجزیه‌طلبان و دیگر معاندان نظام اسلامی ایران سال‌هاست که در تیررس قرار دارد و اگر روزی صبر و تحمل به صبر آید تمامی تروریست‌ها و حامیانش نابود خواهند شد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات