۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۷۵۷
آيت الله نمازي:

هدف آل سعود و آمریکا اختلاف افکنی بین ایران و عراق است

امام جمعه كاشان گفت: آمريكا، صهيونيست و آل سعود سياست اختلاف ميان ملت عراق و ايران و دولت اين دو كشور را در برنامه توطئه هاي خود دارند، اما ملت ها و مسؤولان اين دو كشور توطئه آنها را خنثي كردند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان از ماه محرم به عنوان ماه حزن و اندوه و مصيبت و عزاي آل محمد نام برد و گفت: عاشورا روز سرور و جشن بني اميه و بازماندگان آنها آل سعود است.

وي با اشاره به حمله پليس و نيروهاي امنيتي آل سعود به مناطق شيعه نشين عربستان و تخريب حسينيه ها و تكايای شيعيان عربستان، افزود: پيروان و فرزندان بني اميه و بنی العباس و نسل آنها به خيال باطل خودشان تصور مي كنند با اين حركات مي توانند با نهضت عاشورا و كربلا مقابله كنند و از تحقق اهداف عاليه كربلا و عاشورا جلوگيري كنند.

آيت الله نمازي وقايع كربلا را با ديگر وقايع تاريخ متفاوت خواند و با اشاره به اينكه گذر زمان نمي تواند عاشورا را به دست فراموشي بسپارد، اظهار داشت: واقعه كربلا و عاشورا را بايد به نسل جوان و نسل هاي آينده معرفي شود.

وي عاشورا را مكتب عميق و پرمحتوا و سرشار از اسرار و پيام براي آينده بشريت دانست و ادامه داد: خداوند براساس مشيت خود عاشورا را علت مبقيه اسلام قرار داده است و بقاي توحيد و شريعت و اسلام  و قرآن در گرو حيات عاشورا است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به  اينكه واقعه عاشورا يك واقعه اتفاقي نيست، گفت: واقعه عاشورا در نظام تكوين تدوين و مكتوب به همه انبيا ابلاغ شده است.

آيت الله نمازي ابراز کرد: واقعه عاشورا چيزي نيست كه گذر تاريخ و ايام بتواند آن را به دست فراموشي بسپارد چرا كه عاشورا علت مبقيه اسلام است و خداوند نظام اسلامي را براساس دو پايه امامت و ولايت و شهادت قرار داده است كه اين دو عنصر حافظ بقا اسلام است.

وي افزود: شهادت امام حسين اسلام را بيمه كرده است و بني اميه و بنی العباس كه به دنبال حذف ولايت بودند موفق نشدند و خودشان نابود شدند، اما اسلام و ولايت اهل بيت(ع) با سرعت در حال نفوذ به همه كشورهاي جهان است و امام حسين(ع) امروز همه مرزهاي جهاني را درنورديده است.

وي عاشورا را يك دانشگاه بزرگ به پهناي تاريخ بشريت دانست و عنوان كرد: توحيد، بندگي، اخلاص در عمل، حريت و آزادگي از مواد درسي و تخصصي دانشگاه و مكتب امام حسين(ع) است و شهدا فارغ التحصيلان دانشگاه كربلا هستند.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به بيعت  شيرخوارگان حسيني در نخستين جمعه از ماه محرم گفت: امروز در نخستين جمعه از ماه محرم همزمان با ايران در 41 كشور دنيا مراسم بيعت كودكان و شيرخوارگان حسيني برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به سنت حسنه پياده روي به كربلا از ايران و كشورهاي منطقه و جهان، ابراز کرد: به كوري چشم دشمنان اهل بيت بني اميه و آل سعود، عاشورا از مرزهاي جغرافيايي كشورها عبور كرده است و در آينده نزديك جهان را فرا خواهد گرفت.

وي همچنين به رسالت ملت ايران در بهره برداري از نهضت عاشورا درصحنه جهاني اشاره كرد و اظهار داشت: خطبا و وعاظ بايد بهره محتوايي از اين ايام پرارزش داشته باشند و فلسفه و علت قيام امام حسين(ع) كه امر به معروف و نهي از منكر  است را ساده و روانان براي جوانان بيان كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه تا امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تبيين نشود مشكلات جامعه برطرف نخواهد شد، گفت: امام باقر(ع) مي فرمايد، امر به معروف و نهي از منكر دو واجب بزرگي است كه همه واجبات و فرايض اعم ديني در گرو اجراي اين فريضه واجب است.

به گفته وي، امروز مظلوم ترين فريضه در جامعه اسلامي ايران امر به معروف و نهي از منكر است در حالي كه امر به معروف بايد در مدارس و دانشگاه ها، نهادها و سازمان ها احيا شود.

وي همچنين سلامت و امنيت و توسعه و پيشرفت و قدرت و اقتدار كشور را در گرو احياي امر به معروف و نهي از منكر دانست و اضافه كرد: هيات مذهبي بايد مراقب باشند عزاداري ها سبب زحمت و آزار همسايگان و مردم نشود و به اقامه نماز اول وقت و اعمال شب عاشورا توجه داشته باشند.

آيت الله نمازي در ادامه به فرازهاي مهمي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان و همچنين در بازديد از دانشكده افسري اشاره كرد و افزود: معظم له در اين ديدار مردم و مسؤولان را به وحدت و اتحاد و حمايت از دولت براي حل مشكلات اقتصادي سفارش كرد.

وي افزود: حادثه اعتراضات و آشوب در بصره و آتش زدن كنسولگري ايران نشان داد آمريكا، صهيونيست و آل سعود سياست اختلاف ميان ملت عراق و ايران و دولت اين دو كشور را در برنامه توطئه هاي خود دارند، اما ملت ايران و عراق و مسؤولان اين دو كشور توطئه آنها را خنثي كردند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه جريانات سياسي در آمريكا به سمت سوي انزواي ترامپ  است، گفت: موضوع عدم صلاحيت و كفايت مديريتي و اخلاقي ترامپ امروز در رسانه هاي آمريكايي  مطرح شده است و ترامپ به زودي استيضاح خواهد شد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات