۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۷۷۷۴۷
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

هشدار امام جمعه رشت نسبت به سکولار شدن هیأت های مذهبی

امام جمعه رشت نسبت به سکولار شدن هیأت های مذهبی هشدار داد و با تأکید براین که هیأت ها مراقب نفوذ دشمنان باشند، گفت: روحانیت، مداحان و وعاظ وظیفه دارند در ماه محرم فرهنگ اسلام سیاسی را در هیأت های مذهبی ترویج و تبیین کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با مهم ارزیابی کردن مسأله ازدواج در اسلام، گفت: ازدواج با افراد صالح و با ایمان موجب تحکیم پایه های زندگی خانوادگی می شود.

امام جمعه رشت با اشاره به این که دختران از ارزش و کرامت خاصی در جامعه دینی برخوردار هستند، گفت: به همین دلیل باید در ازدواج این قشر توجه بیشتری شود تا موجب بروز مشکلاتی در آینده نشود.

وی در ادامه سخنان خود از توبه و استغفار به عنوان عواملی در جاری شدن رحمت الهی و افزایش روزی بر انسان دانست و خاطرنشان کرد: گناه کردن بر اساس آیات و روایات دینی سب کاهش روزی و برکات الهی در زندگی می شود.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از این ماه به عنوان فرصتی برای تبیین صحیح معارف عاشورایی در جامعه دانست و گفت: باید آگاهی جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان نسبت به نهضت عاشورا و درس های آن بیشتر شود.

وی همچنین به تلاش دشمن در تضعیف و تخریب عزاداری حسینی اشاره کرد و افزود: دشمن با طرح شبهاتی در خصوص عزاداری امام حسین(ع) تلاش می کند این نهضت عظیم دینی را در جامعه کمرنگ کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که تلاش دشمنان دین در تخریب عزاداری حسینی شکست خورده است، گفت: با وجود همه این تلاش ها به وضوح می بینیم که عزاداری برای سید و سالار شهیدان در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که دشمن نمی تواند با توطئه، تبلیغات دروغین و ایجاد شبهه موجب کمرنگ شدن عزاداری حسینی شوند، بیان داشت: اعتقاد و علاقه امت اسلامی به ویژه شیعیان به امام حسین(ع) و عزاداری ماه محرم قلبی و درونی است.

امام جمعه رشت با بیان این که جریان های وهابی تلاش می کنند تا در جامعه تبیین کنند عزاداری امام حسین(ع) سندیت تاریخی ندارد، گفت: این در حالی است که در کتب دینی بسیاری دلایل فراوانی برای اثبات ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود نهضت حسینی را از جمله مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با تأسی از این قیام عظیم توانستند در برابر یک رژیم طاغوتی بیاستند و آن را سرنگون کنند.

امام جمعه رشت با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه آرمان ها و معارف عاشورایی در دنیا عزت و اقتداری دو چندان دارد، تصریح کرد: این اقتدار و عظمت موجب عصبانیت دشمنان به ویژه استکبار جهانی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به نقش مهم و محوری مبلغان دینی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: روحانیت در این ماه با عظمت با بهره گیری از تریبون و رسانه ای که در اختیار دارند حقایق واقعه عاشورا را برای مردم بیان کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به سکولار شدن هیأت های مذهبی هشدار داد و با تأکید براین که هیأت ها مراقب نفوذ دشمنان باشند، تصریح کرد: روحانیت، مداحان و وعاظ وظیفه دارند در ماه محرم فرهنگ اسلام سیاسی را در هیأت های مذهبی ترویج و تبیین کنند.

امام جمعه رشت با بیان این که امام حسین(ع) برای اعتلای دین و بقای اسلام ناب با یزیدیان زمان خود جنگید و به شهادت رسید، گفت: امروز نیز باید یزیدیان زمانه به مردم معرفی شوند تا مردم به خوبی آنها را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که مداحان و مبلغان دینی در ماه محرم افزون بر تبیین قیام عاشورا تلاش کنند ارزش های انقلابی را در جامعه ترویج کنند، افزود: مداح و سخنرانی که از انقلاب و ارزش و آرمان های آن سخن نگوید به ارزش های انقلاب خیانت کرده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: نباید با بدحجابی در ماه محرم، حرمت این ایام با برکت و با عظمت را شکست./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات