۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۷۴۴
آیت الله طبرسی:

عزاداری حسینی نباید به خرافه و بدعت آلوده شود

امام جمعه ساری به تلاش دشمن در ترویج برخی بدعت ها در مراسم عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: نباید این عزاداری با عظمت را با برخی مسائل خرافی و بدعت ها آلوده کنیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت ارزشمندی در جهت کسب معارف حسینی دانست.

وی با بیان این که امام حسین(ع) در مسیر حفظ دین و اسلام ناب به شهادت رسید، افزود: امروز ما نیز برای حفظ اسلام و انقلاب باید در صحنه دفاع حاضر باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عزاداری برای سید و سالار شهیدان ارزش و جایگاه والایی دارد، گفت: هر چشمی در روز قیامت برای سالار شهیدان بگرید در روز قیامت شفاعت خواهد یافت و متنعم و بهشتی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عزاداری برای امام حسین(ع) باید از اعماق وجود و با نیت خالص صورت گیرد، خاطرنشان کرد: از عزاداری های سطحی و ظاهری پرهیز بپرهیزیم و تلاش کنیم عزاداری های ما عمیق و برای کسب معارف حسینی باشد.

امام جمعه ساری ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ قیام حسینی حاوی پیام ها و درس های بسیاری برای جامعه اسلامی است، گفت: باید این درس ها و عبرت ها بیش از پیش مورد توجه جامعه دینی قرار گیرد.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که عزاداری حسینی باید تجدید بیعت دوباره ای با امام حسین(ع) باشد، افزود: باید از ظرفیت ماه محرم برای اثبات حقانیت و مظلومیت سید و سالار شهیدان بهره گرفت.

امام جمعه ساری از ماه محرم به عنوان یکی از بزرگترین رسانه های شیعه یاد کرد و گفت: این عزاداری ها که به اجتماع عظیم اربعین حسینی ختم می شود یک مانور اقتدار امت اسلامی در دفاع از دین و ارزش های الهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز دشمنان همه توان خود را به کار گرفتند تا عزاداری حسینی کمرنگ و بی تحرک برگزار شود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هیچ گاه نخواهند گذاشت این اجتماع عظیم کمرنگ شود بلکه هر سال باشکوه تر از سال گذشته عزاداری حسینی را برگزار می کنند.

وی با تأکید براین که شور حسینی باید همراه شعور و معرفت حسینی همراه باشد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت محتوا و عمق بخشی برنامه های عزاداری حسینی بهره گیریم.

امام جمعه ساری همچنین به تلاش دشمن در ترویج برخی بدعت ها در مراسم عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: نباید این عزاداری با عظمت را با برخی مسائل خرافی و بدعت ها آلوده کنیم.

وی، حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، ابراز کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین هر روز تقویت می شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود از امر به معروف و نهی از منکر نیز به عنوان دو عنصر مهم در قیام حسینی یاد کرد و افزود: قیام سالار شهیدان برای امر به معروف و نهی از منکر بوده تا مردم از دین خدا بازنگردند و پاک و طاهر باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر این که برای اصلاح جامعه باید ریشه منکر را خشکاند، خاطرنشان کرد: اگر فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه اسلامی نهادینه شود به طور حتم شاهد ریشه کن شدن بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان با ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی در تلاش هستند تا هویت دینی جوانان ایرانی را خدشه دار کنند، گفت: نباید ایمان زن اسلامی و ایرانی به دلیل ترویج بدحجابی خدشه‌دار شود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار نکات مهم و کلیدی بسیاری را بیان کردند که توجه به آن از سوی مسؤولان می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات