۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۷۷۷۴۲
آیت‌الله جاودان:

قیام امام حسین مبارزه با بدعت‌ها در دین بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) مبارزه با بدعت‌ها در دین بود، گفت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کردند اسلام نابود می‌شد.
جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسین(ع) در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در نخستین خطبه نهج البلاغه می‌فرمایند: اول دین معرفت به خداوند است.

وی افزود: خداوند همه انسان‌ها را خلق کرد تا موحد شوند، اگر کسی موحد شد هدف آفرینش را به سرانجام رسانده است. همه تلاش انبیا و ائمه اطهار(ع) این بود که موحد تربیت کنند.

آیت‌الله جاودان ابراز کرد: انسان با معرفت، خداوند را تصدیق کرده و او را باور می‌کند چنین انسانی می‌داند که اگر خداوند نخواهد امری محقق شود هرگز آن امر محقق نمی‌شود؛ بنابراین انسان زمانی در خدا شناسی به کمال می‌رسد که به خداوند یقین پیدا کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کمال این باور آن است که انسان خداوند را یکتا بداند و قبول کند که هیچ کس و هیچ چیز در عالم کاره‌ای نیست انسان باید به این درجه برسد که غیر از خداوند را موثر نبیند و این درجه اعتقاد برترین سرمایه آخرت است.

وی با استناد به آیات قرآن کریم، عنوان کرد: خداوند می‌فرمایند: خدا را آنقدر که باید قدر می‌دانستند ندانستند اینکه پیامبران را قبول ندارند چون خداوند را نشناخته‌اند؛ هر انسانی پیامبر و امام را قبول نداشته باشد خدا را قبول ندارد.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: کسانی که خدا را قبول داشته باشد قیامت را ناگزیر می‌پذیرد زیرا بدون وجود خداوند قیامت وجود نخواهد داشت. کسانی که در قیامت گرفتار عذاب می‌شوند به خاطر آن است که خداوند را نشناختند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اگر کسی خالصانه لااله‌الاالله بگوید به بهشت می‌رود کسی این لفظ را خالصانه می‌گوید که گناه نکند بنابراین کسانی که گناه می‌کنند دچار شک در حقایق الهیه هستند.

وی با بیان اینکه حکومت یزید یک بدعت بود، گفت: مقابله با بدعت هیچ شرط و شروطی ندارد و علما وظیفه دارند در مقابل بدعت‌ها بایستند و امام حسین(ع) نیز به خاطر مبارزه با بدعت حکومت یزید قیام کردند.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: امام حسین(ع) در مقابل حکومت یزید ایستادند چون بقای حکومت یزید برابر با نابودی اسلام بود؛ بنابراین اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کردند همه به نام اسلام ولی به دین یزید عمل می‌کردند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در آن دوران اطاعت از خلیفه جزء دین شده بود و اگر کسی از خلیفه اطاعت نمی‌کرد می‌گفتند او از دین خارج شده  و امام حسین(ع) با قیام خود این قداست را شکستند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات