۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۷۷۷۳۹
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

مصائب کربلا ناشی از غربت امام حسین بود

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مصیبت امام حسین(ع) در میدان نبرد نشانه غربت بود نه ذلت، گفت: انسان‌ها در مواجهه با مشکلات نباید سختی‌ها را نشانه ذلت بدانند بلکه برخی سختی‌ها بیانگر عزت انسان است.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: عزت برای خداوند، اولیای الهی و مومنان است.

وی افزود: خداوند عزت ذاتی دارد اما عزت انسان‌ها اعطایی است که خداوند به آنها عطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با استناد به آیات الهی عزت را نشانه توانایی و قدرت بیان کرد و اظهار داشت: ذلت بیانگر ضعف و ناتوانی است. خداوند به انسان قدرت می‌دهد بنابراین انسان نباید خودش را علت قدرت بداند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز برخی به جای آن که از خداوند قدرت بخواهند دچار توهم شده و فکر می‌کنند قدرت دنیوی عزت می‌آورد در حالی که عزت دنیوی قطع شدنی و عزت الهی ماندگار است.

وی ادامه داد: والدین در ارتباط با نامحرم باید به گونه‌ای رفتار کنند که حدود الهی حفظ شود و زمانی که فرزندان این نوع رفتار را می‌بینند یاد می‌گیرند که خود نیز چنین باشند در این هنگام است که خداوند به این والدین عزت می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه مقام و منصب دنیوی به انسان عزت واقعی نمی‌دهند، گفت: عزت واقعی را خداوند به انسان می‌دهد و عزتی که با پست و مقام به دست آمده باشد با مرگ انسان تمام می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تمام مصیبت‌هایی که در کربلا به امام حسین(ع) وارد شد به خاطر غربت ایشان بود زیرا حضرت سراسر عزت بودند؛ بنابراین کشته شدن و اسارت خاندان رسول خدا برای امام حسین(ع) ذلت نبود و سراسر عزت بود.

وی اضافه کرد: انسان‌ها در مواجهه با مشکلات نباید سختی‌ها را نشانه ذلت بدانند بلکه برخی سختی‌ها بیانگر عزت انسان است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات