۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۷۳۳
استاد حوزه علمیه:

برخی مسؤولان در زمین دشمن و به نفع مستکبران بازی می‌کنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جسارت به چادر مشکی حضرت زهرا ترویج بدحجابی است، گفت: امروز برخی با وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور در زمین دشمن علیه انقلاب و به نفع دشمن بازی می‌کنند.
شاملو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاملو استاد حوزه علمیه در چهارمین شب دهه دوم ماه محرم در مسجد جامع غدیر گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: همه درد و مرض‌های انسان گناهان او و دوای آن استغفار است.

وی عمر انسان را بالاترین سرمایه دانست و بیان داشت: طبق صریح روایات؛ این فرصت‌ها همانند ابرهای بالای سر که در حال از بین رفتن هستند از بین می‌روند؛ مرگ به صورت ناگهانی به سراغ انسان می‌آید بنابراین انسان در همه لحظات باید مراقب اعمال خود باشد.

حجت الاسلام شاملو با تاکید براینکه انتخاب درست به انسان شرافت می‌دهد، ابراز کرد: شهدای کربلا با بینش و بصیرت درست راه شهادت را برای یاری امام انتخاب کردند و این انتخاب خوب به خاطر طهارت باطنی بود که آنان داشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر کسی طهارت روحی داشته باشد به سرعت می‌تواند خود را به خیمه امام حسین(ع) برساند و جناب حر چنین شخصی بود.

وی با بیان اینکه قرآن دارای دو صورت باطنی و ظاهری است، عنوان کرد: اهل بیت(ع) قرآن ناطق و حقیقت قرآن هستند بنابراین برای آن که انسان بتواند به اهل بیت(ع) نزدیک شود باید طهارت روحی کسب کند.

حجت الاسلام شاملو اولین شرط رسیدن به انتخاب درست را اعتماد به رحمت خداوند بیان کرد و اظهار داشت: ما باید باور داشته باشیم که رحمت خداوند بر غضب حضرت حق غلبه دارد. خداوند تواب است و توبه کنندگان را بسیار دوست دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان حق ندارد گناه خودش را به مردم بگوید اما باید در محضر خداوند به توبه خود اعتراف کند و خاضعانه به جبران آن گناه بپردازد.

وی در بخش دیگر با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: ما مسؤولان پاکدست که به رهبر معظم انقلاب اقتدا کرده باشند کم نداریم اما آن تعداد افرادی که قدر مسؤولیت و جایگاه خود را نمی‌دانند و هنوز باور ندارند که دشمن علیه نظام و ملت توطئه کرده است باید بدانند که عملکرد آنان از دو حالت خارج نیست که در حالت خوشبینانه باید گفت نمی‌دانند و یا اینکه می‌دانند و می‌دانند که در این فتنه اقتصادی و سیاسی در زمین دشمن علیه انقلاب و به نفع دشمن بازی می‌کنند.

حجت الاسلام شاملو در پایان با بیان اینکه مردم باید مراقب باشند مشکلات اقتصادی آنان را از دین و مبانی دینی غافل نکند، خاطرنشان کرد: آن مسؤول بی حیایی که با جسارت به چادر مشکی حضرت زهرا(ع) همایش برپا می‌کند هدفش چیزی جز ترویج بدحجابی نیست./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات