۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۷۲۹
حجت الاسلام صادقی واعظ:

سعادتمندی انسان با عمل صالح تأمین می شود نه ذکر و ورد

استاد حوزه علمیه با بیان این که سعادتمند شدن با ذکر و ورد حاصل نمی شود بلکه عمل می خواهد، گفت: اذکار مانند ادویه ها هستند که اگر انسان در راه دین عمل کند انسان را بالاتر می برد.
صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا(ع) که در ورزشگاه حیدریان برگزار شد، با بیان این که شیطان برای گمراه کردن و انحراف سراغ همه حتی انبیا می رود، گفت: شیطان وسوسه های خود از راه های مختلف پول، فقر، ضعف و قدرت امتحان می کند

وی افزود: هرچه بیشتر هیأتی باشیم و از خدا و اهل بیت(ع) دم بزنیم شیطان بیشتر در کمین ما قرار می گیرد، شیطان برای امام حسینی ها در هیأت و عزاداری ها ایجاد انحراف می کند که باید مراقب بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برای گریز از شیطان باید مرزداری کرد و مراقب بود که فریب وسوسه ها خورده نشود، اظهار داشت: شیطان بدی ها و زشتی ها را برای انسان خوب و زیبا جلوه می دهد و انسان را بی تفاوت می کند.

وی ادامه داد: اگر انسان خطا انجام داد و آن را توجیه کرد و کوچک دید فریب شیطان را خورده است و سقوط می کند؛ راه دیگر نفوذ شیطان ایجاد اختلاف و کینه است که خود آن عامل گناهان بسیاری می شود.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که کینه عامل سقوط خانواده و جامعه است، ابراز داشت: متأسفانه امروزه کینه ها بر سر هیچ در جامعه ما زیاد است و منشأ اختلافات و مشکلات بسیاری شده است.

وی عنوان کرد: دین و رسیدن به سعادت به اعمال است نه این که انسان بدون تلاش و عمل ذکر بگوید و به جایی برسد، اذکار مانند ادویه ها هستند که اگر انسان در راه دین عمل کند انسان را بالاتر می برد، سعادتمند شدن با ذکر و ورد حاصل نمی شود بلکه عمل می خواهد.

استاد حوزه علمیه قم تسویف و امروز و فردا کردن را دیگر عامل نفوذ شیطان دانست و خاطرنشان کرد: شیطان می خواهد جلوی کار خیر را بگیرد و  به همین دلیل کار انسان را به آینده موکول می کند، کار شیطان فرصت سوزی و گرفتن موقعیت ها است./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات