۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۷۷۷۲۴
آیت الله خاتمی:

درس مکتب عاشورا جانبداری از حق است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضع جانبداری از حق است، گفت: در شرایطی که دنیای استکبار برای براندازی نظام اسلامی خیز برداشته، عاشورائیان دشمنان را ناکام خواهند گذاشت چرا که این درس مکتب سیدالشهدا(ع) است.
نشست خبری آیت الله خاتمی سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نماینده مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه شب های محرم الحرام که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی شامگاه پنجشنبه 22 شهریور برگزار شد، گفت: دعواها و نزاع ها دو گونه است که یکسری شامل دعواهایی است که افراد با یکدیگر دارند و دسته دیگر دعواهایی است که جریان ها با یکدیگر دارند که در برخی از این کشمکش ها حق از باطل روشن نیست که دعواهای فامیلی در این دسته قرار می گیرند.

وی با اشاره به این مطلب که در دعواهای فامیلی اغلب هر دو نفر زن و شوهر خود را صاحب حق می دانند، اظهار کرد: دعواهای زن و شوهری یکطرفه نیست و افرادی که قصد آشتی دارند باید در میان آنها بی طرف باشند تا بتواند نقش آشتی جویانه را به درستی ایفا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که دعواهای دیگری وجود دارد که حق و باطل روشن است، تصریح کرد: در این حالت سه موضع تعریف می شود که یکی جانبداری از باطل است که این امر دربرابر مکتب سیدالشهدا(ع) است.

وی در تبیین رفتار گروه جانبداران از باطل به واقعه دی ماه 96 اشاره کرد و گفت: عده ای ارازل و اوباش شعار حمایت از پهلوی مردم ستیز را دادند که این شعار آنان رذیلانه و در واقع حمایت از همه جنایت های پهلوی بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به این مطلب که پهلوی با حمایت انگلیس برای جمع کردن سفره دین سرکار آمد، بیان داشت: در واقع آنان قصد داشتند همان فیلمی را که در ترکیه اجرا کردند در ایران هم پیاده کنند.

موضع بی طرفی در برابر باطل از دیگاه اهل بیت(ع) نادرست است

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که باید در برابر باطل موضع داشت، تصریح کرد: در جایی که حق از باطل روشن است اگر موضع بیطرفی گرفته شود این امر از دیدگاه اهل بیت (ع) نادرست است چرا که نباید در برابر باطل سکوت کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به وقایع تاریخی جنگ صفین و مجاهدات سمیه در برابر کفار گفت: حضرت علی (ع) در خطبه 192 نهج البلاغه به این موضوع تأکید دارد که راز بدبختی امت های گذشته ترک امر به معروف و نهی از منکر است و در عین حال سکوت دربرابر گناه و معصیت بی طرفی است.

وی در ادامه با اشاره به ادعاهای دروغین فتنه گران 88 مبنی بر اینکه ما دو طرف را نصیحت می کنیم در حالی که یک طرف در اردوگاهش آمریکا و صهیونیست و اوباما و وزیر خارجه آمریکا را دارد و طرف دیگر ولایت و مردم است، تصریح کرد: ما بر این باوریم که جبهه حق در عصر حاضر فقط جبهه ولایت است.

درس مکتب عاشورا جانبداری از حق است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این مطلب که ما ولایت فقیه را فقط رهبر سیاسی نمی دانیم بلکه جانشین امام زمان (عج) است، تصریح کرد: در واقع این موضع دوم است که وقتی حق از باطل روشن است طرفداری از باطل درست نیست.

وی در ادامه با اشاره به موضع سوم که جانبداری از حق است، تصریح کرد: در شرایطی که دنیای استکبار برای براندازی نظام اسلامی خیز برداشته در واقع عاشورائیان دشمنان را ناکام خواهند گذاشت چرا که این درس مکتب سیدالشهدا(ع) است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود سه عامل را از دلایل جانبداری نکردن از حق عنوان کرد و گفت: جوسازی و درست کردن موج که باید دقت شود عاشورائیان تحت تأثیر این موج ها و جوهای فاسد قرار نگیرند نخستین دلیل جانبداری نکردن از حق است.

فضای مجازی آلوده ابزار جنگ رسانه ای علیه انقلاب اسلامی است

وی خطاب به جوانان ادامه داد: شما بیشتر از افراد مسن با فضای مجازی سر و کار دارید و بهتر است متوجه این موضوع باشید که فضای مجازی آلوده ابزار جنگ رسانه ای علیه انقلاب اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری علاقه های عاطفی و دوستان فاسد را از دیگر دلایل جانبداری نکردن از حق عنوان کرد و بیان داشت: علاقه های عاطفی باید مغلوب عاطفه های دینی باشد و از دوستان فاسد با توجه به آیات 27 و 28 و 29 سوره فرقان باید دوری کرد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات