۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۷۱۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

طنین لبیک یا حسین در خراسان شمالی، آستان مقدس امامزادگان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی و یادواره ۵ شهید روستای اردین عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بار دیگر نوای «لبیک یا حسین (ع)» در جای جای استان طنین انداز شد و عاشقان و شیفتگانت گرد هم آمدند تا بیعت کنند با آرمان هایت و رهرو  راهی باشند که تو رهبر آنی.

یک بار دیگر دل های دریایی عاشقان حسینی بر ساحل غم سکنی گزید و می رود تا به کاروانی از تبار ایثار و از خود گذشتگی بپیوندد. این جا عاشقانت دوباره گرد هم آمدند تا باز تاریخ جاودانه عشقی آسمانی را مرور کنند و همراه شوند با کاروان محرم.

این جا نوای لبیک یا حسین(ع) جانی دوباره بخشید به محرم؛ ماهی که با  وجود تو جاودانه شد؛ ماهی که هر بار با حضور دوباره اش به تفسیر شرافت و عزت انسانی می پردازد و دل انسان های آزاده را به عاشورا  پیوند می زند.

آستان مقدس امامزادگان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، در ۶ امامزاده خراسان شمالی برگزار می شود.

همزمان با چهارمین روز محرم، همایش شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه بیست و سوم شهریور ماه در محل آستان مقدس امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد برگزار می شود.

این مراسم که ساعت 9 صبح روز جمعه برگزار می شود، با سخنرانی «حجت الاسلام حجت سالاری مکی» مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی و مداحی «حاج محمدرضا ایزی» همراه خواهد بود که از شبکه اترک خراسان شمالی به صورت زنده پخش می شود.

امامزادگان حمزه رضا(ع) شیروان، سید جعفر (ع) سیاهدشت فاروج، جعفر بن موسی(ع) اسفراین، سید ابراهیم (ع) انصار آشخانه و فخرالدین نعمت الله(ع) ایور، پنج میزبان دیگر همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان ها خواهند بود.

یادواره ۵ شهید روستای اردین

طی مراسمی با حضور امام جمعه و بخشدار منطقه بام و صفی آباد و شماری از مسئولان محلی یادواره ۵ شهید روستای اردین برگزار شد.

حجت الاسلام «هوشمند نژاد» امام جمعه بام و صفی آباد در این آیین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و ابراز کرد: فرهنگ ایثار و شهادت پیوند عمیقی با آموزه های عاشورایی دارد که تبیین آن رسالت همگانی به ویژه برای یادگاران دفاع مقدس است.

خروج ۶۲۷ خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی از چرخه حمایت

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از خروج ۶۲۷ خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی طی پنج‌ماهه امسال به دلایلی ازجمله توانمندسازی، از چرخه حمایت این نهاد خبر داد.

عباس اهرابی گفت: خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد به دلایل مختلفی همچون ازدواج فرزندان، معافیت از سربازی، تأمین مسکن، آزادی سرپرست از زندان، درمان بیماری و فوت و همچنین خروج تعداد زیادی از این خانوارها به دلیل خودکفایی و استقلال مالی درنتیجه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بوده است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات