۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۷۷۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

قافله نمادین کربلا در بیرجند، برپایی۳۴ پایگاه حامی یابی در همایش شیرخوارگان حسینی و ۳۰ برنامه فرهنگی هفته دفاع مقدس در نیمبلوک عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، دیروز قافله سالار دشت کربلا به همراه اهل بیتش راهی سرزمین نینوا شد که با این ورود بانگ عزا در جهان اسلام به صدا درآمد به همین واسطه روز گذشته قافله نمادین سید دشت کربلا منزل به منزل در شهر بیرجند چرخید و گشت تا اعلان کند که ماه عزای حسین (ع) آمد.  

کاروان نمادین نینوا دیروز کوچه به کوچه شهر بیرجند را از هشت صبح تا 11 شب پیمود آن هم با تمام قوا و آن چه داشته های این کاروانیان بود و اعلام کرد که حسین(ع) و خاندانش به دشت بلا رسیدند و چند روزی دیگر از قافله سالار این کاروان و بزرگ مردان آن خبری نیست و در روز عاشورا تنها زینب(س) می ماند و غمی سترگ، خیمه های سوخته، تن های پاره پاره و به گوش جهانیان رساندن این غم عظما.

دیروز درگوشه گوشه شهر بیرجند نوای کاروان نینوا پیچید تا همه خبردار شوند که قافله سالار کربلا چرا پا به سرزمین بلا گذاشت و فرزندان از مادر و پدر بپرسند که چه گذشت بر این کاروانیان و آن ها بگویند از رازهای آن.

برپایی۳۴ پایگاه حامی یابی در همایش شیرخوارگان حسینی

در آستانه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، ۳۴ پایگاه حامی یابی در محل برگزاری این همایش در استان برپا می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اعلام این خبر گزارشی از پایگاه‌های حامی یابی ایتام و محسنین این نهاد در همایش شیرخوارگان حسینی ارائه داد.

«رفیعی» طرح حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین را از طرح‌های شاخص این نهاد حمایتی برشمرد که  در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود. وی گفت: در کنار همایش شیرخوارگان حسینی مادران و بانوان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های حامی یابی، ضمن آشنایی با طرح‌های این نهاد به ویژه طرح اکرام ایتام و محسنین، حمایت مادی و معنوی خود را از یک یا چند یتیم زیر پوشش اعلام کنند. 

وی یادآور شد: در همایش سال گذشته شیرخوارگان حسینی ۲۲ پایگاه جذب حامی برپا شد و ۷۹ حامی، حمایت از ۸۲ یتیم، خانواده محسنین و بیمار را بر عهده گرفتند.

30 برنامه فرهنگی هفته دفاع مقدس در نیمبلوک

همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از 30 برنامه فرهنگی در بخش نیمبلوک برگزار می شود.

این خبر را فرمانده حوزه شهید باهنر نیمبلوک در نشست ستاد برنامه های هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولان این بخش برگزار شد، اعلام و برگزاری نمایشگاه با موضوعات متنوع و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، آذین بندی اداره ها و سازمان ها، تعویض پرچم های قبور شهدا، تپه نویسی مربوط به دو هزار شهید، تجلیل و بازدید از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، عطرافشانی گلزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا را از برنامه های تدارک دیده شده هفته دفاع مقدس در بخش نیمبلوک برشمرد.

«فرخ دوست» در ادامه برگزاری شب شعر، مسابقات فرهنگی و ورزشی، شرکت در رزمایش 31 شهریور در قاینات ، برنامه ذکر خاطره از شهدا و فرهنگ دفاع مقدس، نواختن زنگ انقلاب، اعزام مبلغ، یادبودی ازشهدا در روستاها ، همایش رهروان زینبی، غبارروبی بقاع متبرکه امامزاده اسماعیل خشکان، برنامه انقلابی کودکان در روستای گزنشک و ... را از دیگر برنامه های این هفته نام برد. 

ایستگاه‌های صلواتی غیر مجاز جمع‌ می‌شود

از فعالیت ایستگاه‌های صلواتی غیر مجاز در استان جلوگیری می شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به این که هزار و 444 هیئت مذهبی در استان وجود دارد گفت: از این تعداد 70 هیئت در بیرجند مستقر است.«عباسی» افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ اقلامی ویژه هیئت‌های مذهبی اختصاص نیافته است.

به گفته وی امسال با توجه به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان از عکس شهدا در ایستگاه‌های صلوتی استفاده و حرکت هیئت‌ها نیز از شب هشتم محرم آغاز می شود و تا ظهر یازدهم ادامه دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات