۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۷۷۷۰۷
حجت الاسلام کمال مطرح کرد؛

بیان دستاوردهای انقلاب از سوی مبلغان، هدف دفتر تبلیغات

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: با توجه به این‌که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، تجهیز مبلغان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ‌گویی به شبهات رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی امری ضروری بود.
حجت الاسلام يحيي کمال

حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دلایل برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی برای مبلغان اعزامی اظهار داشت: در سال‌های گذشته برای اعزام‌ سراسری مبلغان، گردهمایی سراسری برگزار و از مراجع تقلید و مسؤولان کشوری برای این مراسم دعوت به عمل می‌آمد، اما به دلیل عدم اثربخشی مورد انتظار، حذف بسیاری از مسائل ضروری به دلیل محدودیت زمان و عدم پرداخت تخصصی به موضوعات استفاده چندانی از این گردهمایی صورت نمی‌گرفت و به همین جهت سلسله نشست‌های تخصصی با موضوعات و دغدغه‌های مطرح کشور، جایگزین آن شد.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از موضوعات نشست‌های تخصصی برای مبلغان، دغدغه‌‌های رهبر معظم انقلاب در مباحث آسیب‌های اجتماعی است، گفت: با توجه به این‌که در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، تجهیز مبلغان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ‌گویی به شبهات رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی امری ضروری بود.

وی اضافه کرد: القای ناکارآمدی نظام اسلامی از سوی دشمن یکی دیگر از ضروریات برگزاری نشست‌هایی برای تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف بود که از جمله دغدغه‌های رهبر انقلاب نیز می‌باشد.

حجت الاسلام کمال ادامه داد: در موضوع دستاوردهای نظام اسلامی از آقایان مخبر دزفولی برای بررسی دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه پیشرفت علمی کشور، آقای آقامحمدی در زمینه دستاوردهای اقتصاد کشور و مقایسه‌‌ای با قبل از نظام اسلامی بخشی از مسائلی است که متناسب با نیاز روز جامعه اسلامی برگزار شد تا مبلغان در این زمینه‌ها حضور پویا داشته و به شبهات دشمنان در فضای مجازی پاسخی مناسب دهند.

وی افزود: برگزاری سلسله نشست‌هایی در بحث آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی برای مبلغان از جمله دیگر امور ضروری است که جلساتی از قبل برای مبلغان برگزار شده بود.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که مسأله دیگر بحث عزاداری و پیرایش آن از خرافات، غفلت‌ها، بدعت‌ها و شبهاتی بود که معمولا از سوی معاندین یا جاهلان وارد این مکتب شده است، گفت: مهمترین مسأله در این موضوع حفظ شکل سنتی عزاداری‌های حسینی و توجه به اصالت آن است، در این زمینه هرساله از اساتیدی به منظور پاسخ به شبهات اختصاصی ماه محرم دعوت می‌شود که اگر مبلغی در ماه‌های تبلیغی با شبهه‌ای رو به رو شد، قبل از آن پاسخ شبهه را دریافت کرده باشد و بتواند به صورت متقن و تخصصی آن را برطرف کند.

وی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده برای آگاهی مبلغان در مسائل روز جامعه خاطرنشان کرد: برای آگاهی نسبت به دیگر مسائل بر اساس نیازهای موجود، اشخاصی از وزارت اطلاعات برای تبیین ابعاد و اهداف جنگ روانی دشمن، حمید صرامی از ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تبیین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه برای تبیین دستاوردهای علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه در این سلسله نشست‌ها حاضر شده و به صورت تخصصی این مباحث را برای مبلغان مطرح کردند.

حجت الاسلام کمال ادامه داد: در کنار این جلسات، ره‌توشه‌هایی متناسب با نیازها و آسیب‌های اجتماعی روز، دغدغه‌های رهبر انقلاب و شبهات مطرح در کشور تدوین و همراه با بسته‌های دیگر در اختیار مبلغان قرار داده شد.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این جلسات اشاره و بیان کرد: این مجموعه نشست‌ها برای تقویت و تعمیق بخشیدن به قوه استدلال مبلغان در مباحث آسیب‌های اجتماعی و شبهات موجود در زمینه‌هایی همچون ناکارآمدی جمهوری اسلامی و دستاوردهای نظام، اقتصاد، مسائل علمی، روابط بین‌الملل و شبهات مطرح در فضای مجازی و همچنین به منظور تقویت اعتماد و اعتقاد مردم به نظام اسلامی برگزار شد.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان ابراز داشت: جای امیدواری است که با حضور مبلغان توانمند در سراسر کشور، در قالب گروه‌های تبلیغی و عمومی، نخبگان تبلیغی و خواهران مبلغه، بتوان چنین مباحثی که به صورت هدفمند طراحی شده و شکل گرفته است را در جامعه پیاده کنیم./876/ت302/ب1

ارسال نظرات