۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۷۷۷۰۵
در مدرسه علمیه بهشهر برگزار شد؛

نشست مشترک مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه شرق مازندران

نشست مشترک مدیران، معاونان تهذیب و اساتید مدارس علمیه شرق مازندران امروز به میزبانی مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نشست مشترک مدیران، معاونان تهذیب و اساتید مدارس علمیه شرق مازندران امروز به میزبانی مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این نشست با مهم ارزیابی کردن مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه، آن را رکن و محور فعالیت ها و برنامه های علمی و آموزشی در حوزه دانست.

وی با بیان این که توجه به موضوعات اخلاقی همواره مورد تأکید علما و بزرگان حوزه بوده است، افزود: در حوزه های علمیه توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی همواره مهم ترین دغدغه بزرگان بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همراهی علم و اخلاق است که می تواند طلبه را در حوزه به اوج برساند، تصریح کرد: عدم توجه به هر یک از این ارکان مهم، موجب عدم دست یابی طلبه به مدارج علمی بالا در حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلبه در همه لحظات عمر خود به ویژه در رفتار، گفتار و روابط خود با مردم باید یک الگوی تمام عیار اخلاقی باشد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که متخلق به اخلاق اسلامی باشد به طور حتم در میان مردم از جایگاه رفیعی برخوردار است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه فاضل و با اخلاق به سرعت در قلوب مردم جای خواهد گرفت، تصریح کرد: مردم به ویژه نسل جوان با چنین طلبه ای راحت ارتباط برقرار می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاب و روحانیان ادامه دهندگان مسیر اهل بیت(ع) در جامعه امروز هستند، خاطرنشان کرد: کسی که لباس پیامبر را بر تن دارد باید در اخلاق و رفتار نیز ائمه اطهار(ع) را الگوی خود قرار دهد تا جامعه از ارتباط با او جذب دین شوند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رفتار طلبه و روحانی باید جاذب باشد، تصریح کرد: یک طلبه باید با تمسک به اخلاق دینی در جهت تقویت روابط خود با عموم مردم تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود بر ضرورت برگزاری مستمر دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بالای اساتید و علمای بزرگ حوزه علمیه استان در جهت بهره مندی طلاب از نکات اخلاقی بهره گرفته شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان حوزه امروز نیازمند یک الگو برای حرکت در مسیری که در آن قدم نهادند هستند، افزود: سیره علمی و عملی علما و بزرگان حوزه بهترین الگو برای طلاب جوان است تا بتوانند مسیر پیش روی را با موفقیت هر چه بیشتر طی کنند.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران نیز در این نشست با اشاره به اجرای موفق طرح جامع تربیتی از سال گذشته در مدارس علمیه استان، گفت: خوشبختانه این طرح با همکاری مدارس علمیه با موفقیت کامل برگزار شد و با آثار و برکات خوبی نیز همراه بوده است.

وی با بیان این که همزمان با سال تحصیلی جدید نیز این طرح در 24 مدرسه علمیه مازندران برگزار خواهد شد، افزود: حدود دو هزار و 500 طلبه پایه اول تا دهم در دو بخش عمومی و اختصاصی این طرح شرکت خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با آغاز به کار این طرح از اجرای برنامه های بدون هدف و موازی در مدارس علمیه کاسته شده است، گفت: اجرای متمرکز طرح جامع تربیتی موجب یک نظم و هدفمندی خاصی در برنامه های اخلاقی، تربیتی، معنوی و مشاوره ای مدارس شده است./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات