۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۷۰۳
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

یادواره شهدای عاشورای حرم رضوی مجالی برای بصیرت و بیداری است

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه یادواره شهدای عاشورای حرم رضوی مجالی برای بصیرت و بیداری است، گفت: آستانه نفوذ و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی از مرزهای ایران گذر کرده و به مرزهای مدیترانه، اروپا و مرکز آفریقا رسیده است.
گنابادی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسم یادواره شهدای عاشورای حرم امام رضا(ع) که با عنوان «عاشورا در عاشورا» در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از خرداد 42 که امام خمینی(ره) پرچم مبارزه با طاغوت و رژیم پهلوی و مصادیق استکبار آن زمان را آغاز کرد، جریان مبارزه و نبرد حق و باطل آغاز شد و امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم کسانی که لباس جهاد پوشیده‌ بودند پشت سر امام و رهبری ایستادند و این مجاهدان هستند که تا امروز افتخار آفرین بوده و افتخار ایران اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) هستند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، داخلی و بین‌الملل در 40 سال گذشته درخشیده است و امروز آستانه نفوذ و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی از مرزهای ایران گذر کرده و به مرزهای مدیترانه، اروپا و مرکز آفریقا رسیده است و مروجان مکتب امام حسین(ع) در اقصی نقاط جهان پرچم آزادگی را به دست گرفته اند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان فدس رضوی تصریح کرد: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در رأس مزیت‌های انقلاب است و از خدای متعال خواستاریم سبک زندگی فردی و اجتماعی به خصوص مدیریتی ما را براساس ارزش‌های شهدا تنظیم کند. نباید فراموش شود دست‌های پلید نفاق و استکبار چه فجایعی را به جهان تحمیل کرده اند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه دارد، عنوان کرد: برای اولین بار سند تکریم ایثار و فرهنگ شهادت در مجموعه آستان قدس رضوی تنظیم شده است، جایگاه مشاور قائم مقام در امور ایثارگران تعیین و منصوب و برای نخستین بار حوزه بسیج آستان قدس رضوی ایجاد شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد برگزاری اولین یادواره شهدای کارکنان و خدام آستان قدس رضوی و نخستین یادواره شهدای عاشورای حرم رضوی را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در این زمینه برشمرد و افزود: یادواره شهدای عاشورای حرم رضوی مجالی برای بصیرت و بیداری است./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات