۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۷۰۲
پرمخاطب‌ترین کتاب‌های عاشورایی؛

«حماسه حسینی» با ۹۷ نوبت چاپ در رتبه نخست

کتاب «حماسه حسینی» اثر ماندگار شهید مرتضی مطهری، با ۱۲ بار تجدیدچاپ در سال ۹۶ و ماه‌های سپری شده از سال ۹۷، همچنان پرمخاطب‌ترین کتاب عاشورایی در کشور است.
کتابهای عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس داده‌های آماری موجود در  فهرست کتاب‌های منتشر شده از سوی موسسه خانه کتاب، با موضوع کربلا و عاشورا از ابتدای سال 96، در این مدت تعداد 657 عنوان کتاب در این زمینه به چاپ رسیده است.

 در زمینه بیشترین نوبت چاپ، جلدهای اول و دوم کتاب «حماسه حسینی» اثر شهید مرتضی مطهری از انتشارات صدرا در مجموع با 12 بار تجدیدچاپ در صدر جدول قرار دارد. کتاب‌ «پس از پنجاه سال پژوهشی تازه پیرامون قیام امام حسین (ع)» اثر سید جعفر شهیدی در سال 96 برای پنجاه و دومین بار از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسید. «در کربلا چه گذشت؟؛ ترجمه نفس‌المهموم» اثر شیخ عباس قمی با ترجمه محمدباقر کمره‌ای نیز در همین سال از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران برای سی‌وچهارمین بار راهی بازار کتاب شد. 

 همچنین براساس بیشترین شمارگان نیز کتاب «منظومه عاشورا: شرح دقیق عاشورا بر مبنای معتبرترین منابع و مقاتل تاریخی» از انتشارات امید مجد با 30 هزار نسخه در رتبه نخست قرار دارد و کتاب‌های «زیارت عاشورا به انضمام زیارت امین‌الله، زیارت آل‌یاسین، حدیث شریف کساء و حرز امام رضا (ع)» از آئین دانش و «زیارت عاشورا و دعای توسل» از ندای کوثر با 20 هزار نسخه، در رده‌های بعدی بیشترین شمارگان کتاب‌های عاشورایی از ابتدای سال 96 هستند./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات