۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۶۹۱
معاون تهدیب حوزه علمیه زنجان:

مکتب عاشورا درس عزت و سعادت به جهانیان داد

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان زنجان بصیرت و معرفت را مهم‌ترین درس عاشورا دانست و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) با پیروی نکردن از ظلم و ستم به همه ما درس بندگی، عزت و سعادت آموخت.
پرچم سیاه بر فراز گنبد امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم‌؛ مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امروز در مسجد مدرسه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام علی ناصر، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان زنجان بصیرت و معرفت را مهم‌ترین درس عاشورا دانست و اظهار داشت: مصداق آیه 59 سوره مریم که خداوند متعال می‌فرماید؛(کسانی که نماز را ضایع کرده و از شهوات پیروی نمودند کیفر گمراهی خود را خواهند دید) در روز عاشورا به درستی محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارتحال رسول گرامی اسلام(ص) گمراهی و انحراف امت اسلامی تا جایی پیش رفت که دنیا طلبان و گمراهان، امام حسین(ع) را در نهایت مظلومیت شهید کرده و اهل بیتش را به اسارت بردند.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان با اشاره به این‌که مکتب عاشورا یک مکتب جهانی و برای همیشه زنده است، خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با پیروی نکردن از ظلم و ستم به همه ما درس بندگی، عزت و سعادت آموخت.

حجت الاسلام ناصر یکی از مهم‌ترین عبرت‌های واصعه عاشورا را پشتیبانی و حمایت از ولایت فقیه دانست و گفت: امروز همه وظیفه داریم در جلوگیری از توطئه‌های دشمنان وحدت و همدلی خود را حفظ کرده و راه شهدا و امام امت را ادامه دهیم.

شایان ذکر است، این مراسم به مدت 3 روز با حضور طلاب و کارکنان مراکز حوزوی با قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی برگزار می شود./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات