۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۶۸۹

فعالیت مبلغان حوزوی آذربایجان در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی

سوگواره «بصیرت عاشورایی» با محوریت تبیین قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی در حال اجرا است.
علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه‌ های سازمان اوقاف در ماه های محرم و صفر پرداخت و اظهار داشت: همزمان با آغاز ایام سوگواری ماه محرم، اعزام بخشی از مبلغان بومی و غیربومی بر عهده سازمان اوقاف بوده است.

وی با بیان این‌که فعالیت اصلی روحانیان و مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی خواهد بود، خاطرنشان کرد: همزمان با این ایام؛ ویژه برنامه‌ سوگواره «بصیرت عاشورایی» با محوریت تبیین قیام امام حسین(ع) به همت طلاب، روحانیان و فضلای حوزوی در حال اجرا است.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که روحانیان اعزامی در ماه محرم با برپایی خیمه‌ های معرفت در آستان امامزادگان شاخص استان، پاسخگوی سؤالات و شبهات دینی زائران و مجاوران هستند، گفت: برگزاری مجالس عزاداری و بصیرتی، تبلیغ سنت حسنه وقف و اجرای نیات واقفان از دیگر وظایف روحانیان اعزامی اوقاف است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که ویژه برنامه‌ های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا رسوال الله(ص) و ویژه برنامه‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در استان است، گفت: شعار اصلی و محوری طرح سوگواره «کرامتنا الشهاده» یعنی «شهادت افتخار ماست»، انتخاب شده است.

وی با اشاره به این‌که فعالیت روحانیان در صحن امامزادگان استان همواره با استقبال مردمی همراه بوده است، گفت: تبیین ابعاد مختلف نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) نیازمند بصیرتی دینی و قرآنی است که به همت فضلای حوزوی این امر پیگیری و ترویج می شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال با توجه به تأکید نماینده ولی فقیه در استان و همراهی هیأت‌های حسینی استان، مساجد و امامزادگان استان محل شروع و خاتمه عزاداری‌ها و آئین سنتی شاه‌حسین‌گویان است که امیدواریم متولیان مجالس مذهبی نهایت همکاری را در این امر داشته باشند./935/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات