۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۷۷۶۶۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

قمه زنی وهنی برای اسلام ناب است

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل نمونه بارز استکبار هستند و به هر طریقی قصد دارند اهداف شوم خود را عملی کنند، گفت: قمه زنی هیچ سنخیتی با شعائر اسلامی ندارد بلکه وهنی برای اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اهمیت عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم اشاره کرد، گفت: عزاداری ها باید در ماه محرم به گونه ای باشد که دشمنان نتوانند از آن سوء استفاده کنند.

وی افزود: طبق آیه شریفه قرآن کریم مستکبران و افراد خبیث در عالم به خاطر روحیه خود برتر پنداری حاضر به پذیرفتن حرف هیچ کس غیر خود نیستند حتی اگر حرف خدای تبارک تعالی باشد چنانکه خدای تبارک و تعالی در آیه 146سوره اعراف این روحیه طغیانگری و به مسالمت رفتار نکردن با دیگران را جز ویژگی های جلادهای عالم بیان می کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: با این تفاسیر امروز آمریکا و اسرائیل نمونه بارز استکبار هستند که به هر طریق ممکن قصد دارند اهداف شوم خود را عملی کنند و مردم مظلوم کشورهای ضعیف را مورد آزار و اذیت قرار دهند تا بتوانند به منافع خود دست یابند.

وی با بیان اینکه آمریکا قصد دارد در همه کشورها نفوذ داشته باشد تا بتوانند به اهداف خود برسند، گفت: امروز می توان نفوذ آمریکا و اسرائیل را در همه ابعاد اقتصادی، نظامی، امنیتی، غذایی و مبارزه با جمعیت مسلمانان از راه های گوناگون یا به صورت قوانینی در کشورهای اسلامی از رهگذر آژانس های بین المللی یا در قالب کمک به کشورهای فقیر و یا به دست کشورهای مورد سلطه خود همانند عربستان سعودی دید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جنایات عربستان در برابر مردم مظلوم و بی دفاع یمن گفت: حمله عربستان به یمن با هیچکدام از قوانین انسانی مطابقت ندارد و بیشتر به خاطر ترس از بیداری اسلامی و قوت گرفتن جبهه مقاومت در منطقه است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که عربستان هیچ گونه موفقیتی نه در عرصه داخلی و نه در عرصه بین المللی و نیز در بین اعراب در چند دهه گذشته نداشته است و تنها هنر آن در وابستگی به ابرقدرت های مستکبر بوده است البته در همین قالب هم نتوانسته است افکار عمومی جامعه خود و نیز نخبگان خود را قانع کند و با تقویت جبهه مقاومت علیه مستکبران ابهت پوشالی خود هم مورد سوال قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: حمله به یمن و کودک کشی در این کشور به بهانه حمایت از منصور هادی یا تهدید امنیت عربستان توسط انصارالله یا اشکال یمن توسط ایران بهانه های این جنایات وحشتناک است که آبروی خود را در عرصه بین المللی برده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی قمه زنی در عزاداری امام حسین(ع) را یک وهنی برای اسلام ناب دانست و گفت: هدف از اقامه عزای سیدالشهدا(ع) ترویج مکتب عاشورا است برخلاف اسلام ابوسفیانی که قصد دارد اسلام ناب محمدی را خدشه دار کند و براساس اهداف و منافع خود اسلام را معرفی کنند.

وی افزود: امروز جریان انگلیسی همانند اسلام ابوسفیانی برای آیین ناب اسلام آسیب داشته است و قطعا موضوعاتی مانند قمه زنی و زنجیرزنی با تیغ و... هیچ سنخیتی با شعائر اسلامی ندارد بلکه وهنی برای اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطر نشان کرد: امروز با جستجوی کلمه Ashora که نماد استکبارستیزی، حق طلبی، ایثار، فداکاری و همه خوبی های عالم عاشورا است ولی متاسفانه تصاویر قمه زنی، خون و... مشاهده می شود این یعنی اینکه دشمن دقیقا از این نقطه سوء استفاده و علیه شیعه کار می کند.

وی در پایان گفت: هر عقل سلیمی حکم می کند که وقتی به وسیله لطمه زدن یک مکتب انساز ساز و تمدن ساز مورد اشکال واقع می شود همه باید جهت رفع آن اقدام کنند./1325/302/خ

 

 

ارسال نظرات