۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۶۳۱
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

عاشورا سراسر عزت و سرافرازی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاشورا سراسر عزت است، گفت: شهادت و کشته شدن امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در ظاهر شاید شکست به نظر می‌رسید اما عاشورا پیروزی خون بر شمشیر بود.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم الحرام در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: در اسلام هیچ جایگاهی برای ذلت و خفت مسلمان وجود ندارد.

وی افزود: برهمین اساس اسلام عزتمندی را به همه مسلمانان توصیه کرده و بزرگان دین نیز نسبت به این مهم توجه ویژه داشتند؛ عاشورا سراسر عزت بود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در ادامه با بیان اینکه شریعت افزون بر روح و شخصیت برای جسم انسان نیز ارزش قائل شده است، ابراز کرد: کمترین آسیب و لطمه به جسم عقوبت دارد بر همین اساس انسان حق خود زنی و عملیات انتحاری ندارد و این نشان از عزتمند بودن انسان دارد.

استاد حوزه علمیه در تقسیم بندی عزت، اظهار داشت: مسلمانان در عرصه سیاسی نباید وابسته به کافران باشد از این رو مسلمانان باید با اقتدار عزت سیاسی خودشان را حفظ کنند تا به کفار وابسته نشوند.

وی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ در جامعه‌ای که حق در جایگاه باطل و باطل در جای حق ارزش شده باشد مردم آن دیار به خفت مبتلا خواهند شد؛ از این رو امام حسین(ع) از چنین جامعه‌ای خارج شدند تا عزتمندانه زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهادت را اوج عزت دانستند، گفت: شهادت و کشته شدن امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در ظاهر شاید شکست به نظر می‌رسید اما عاشورا پیروزی خون بر شمشیر بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی رفتار‌ها سبب ذلت انسان می‌شود، گفت: انسان نباید به صورت ناخوانده به مهمانی برود و یا اینکه دست نیاز به سوی دشمنان حربی دراز کند. همچنین انسان از افراد پست نباید نصیحت بپذیرد و دیگر آن که با حاکم جائر نباید در افتاد.

وی افزود: انسان باید در جایگاهی بنشیند که شان او حفظ شود و یا اینکه با فرمان دادن به دیگران عزت خو را نباید به خطر بیندازد، همچنین انسان باید از امر و نهی زیادی اجتناب کرده و عزت خود را در همه حال حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه گناه عزت انسان را از بین می‌برد، گفت: افزون بر عزت سیاسی و اجتماعی ما باید عزت فرهنگی و اقتصادی خودمان را نیز حفظ کنیم. در زمینه اقتصاد پدر خانواده باید با تلاش سعی کند نیاز اعضای خانواده را رفع کند تا خود و فرزندانش نیازمند به دیگران نشوند.

استاد حوزه علمیه در پایان با تاکید بر اینکه مومن باید عزتمند باشد، خاطرنشان کرد: انسان اگر همه امور را به خداوند بسپارد و از او یاری بخواهد خداوند اجازه نمی‌دهد او ذلیل شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات