۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۷۷۶۳۰
تولیت مدرسه علمیه ابوطالب:

وهابیت با شبهه افکنی به دنبال کم‌رنگ جلوه دادن عاشورا است

تولیت مدرسه علمیه ابوطالب(ع) با اشاره به اینکه دشمنان با شبهه افکنی به دنبال انحراف افکار عمومی هستند، گفت: کسانی که به اسم روشن فکری با شبهه افکنی در حادثه کربلا نسبت به قاتلان عاشورا ژست دلسوزانه به خود می‌گیرند از دو حالت خارج نیستند، آنان یا منافق‌اند و یا جاهل هستند.
سینایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه ابوطالب(ع)، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم الحرام در مسجد همین مدرسه برگزار شد، گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند که نهضت حسینی همچنان با جوش و خروش ادامه دارد.

وی افزود: حماسه و نهضت حسینی مکان و زمان ندارد و از روز ازل حسینیان یک سو و دشمنان در طرف دیگر قرار گرفتند؛ بنابراین امام حسین(ع) فارغ از مرزهای جغرافیایی به همه مردم آزاده جهان تعلق دارد و کسی نمی‌تواند بگوید اباعبدالله الحسین(ع) تنها برای شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با بیان اینکه شهدای اسلام و انقلاب همگی با تاسی از قیام عاشورا در مسیر حق گام برداشتند، ابراز کرد: امروز دشمنان اسلام مانند وهابیت با دعای کمیل ما که سراسر مضامین آن انس با خداوند متعال است دشمنی ندارند بلکه با زیارت عاشورای ما مشکل دارند زیرا در زیارت عاشورا است که ما نسبت به دشمنان اهل بیت(ع) اعلام برائت می‌کنیم.

تولیت مدرسه علمیه ابوطالب(ع) با اشاره به اینکه دشمنان با شبهه افکنی به دنبال انحراف افکار عمومی هستند تا مردم را نسبت به حق طلبی و عدالت جویی بی تفاوت کنند، گفت: انسان به هر میزان نسبت به عدالت علاقه داشته باشد به همان مقدار باید نسبت به ظلم ابراز تنفر کند و این امر درباره دشمنی با دشمنان و دوستی با دوستان امام حسین(ع) نیز صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه اعمال خلاف قابل دفاع نیستند و انسان باید نسبت به آن اعلام برائت کند، گفت: کسی نمی‌تواند بگویند من در عین آن که عفت را دوست دارم بی عفتی را هم می‌پسندم؛ بنابراین دوست داشتن اهل بیت(ع) و دشمنان آنان هر دو در کنار هم جمع نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی ادامه داد: اعلام برائت از دشمنان در اصل اعلام تنفر از آن صفاتی است که در مقابل صفات انبیا و اهل بیت(ع) قرار دارد؛ بنابراین ما دوستار کسانی هستیم که در طول تاریخ طرفدار عدالت بودند و از کسانی که از ابتدای خلقت اهل ظلم و ستم بودند اعلام برائت می‌کنیم و این سخن ربطی به مرزهای جغرافیایی ندارد.

تولیت مدرسه علمیه ابوطالب(ع) با اشاره به نسل کشی مسلمانان در میانمار، گفت: امروز در کشور میانمار مسلمانان بی گناه از طفل شیرخوار گرفته تا پیرمرد کهن سال در آتش سوزانده می‌شوند و هیچ عقل عادلی نمی‌تواند این ظلم را بپذیرد قرآن نیز مسلمانان را از جمع شدن با چنین دشمنانی نهی کرده است.

وی با بیان اینکه همه عالم هستی برای امام حسین(ع) خلق شده است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا همه هستی خود را در راه رضای خدا تقدیم حضرت حق کردند تا به این وسلیه روشن‌ترین حقایق و تاریک‌ترین باطل‌ها برای مردم آشکار شود؛ بنابراین کسانی که به اسم روشنفکری با شبهه افکنی در حادثه کربلا نسبت به قاتلان عاشورا ژست دلسوزانه به خود می‌گیرند از دو حالت خارج نیستند یا منافق هستند و یا جاهل‌اند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات