۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۷۷۶۱۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حادثه کربلا بزرگ‌ترین مصیبت در آسمان و زمین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حادثه کربلا بزرگ‌ترین مصیبت در آسمان و زمین است، گفت: عاشورا روز قتل نفس مطمئنه بود از این رو غصه خوردن برای شهادت امام حسین(ع) حد و مرز ندارد.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، امروز عصر در جلسه معرفتی که به مناسبت ماه محرم در امامزاده علی‌اکبر(ع) برگزار شد، گفت: نگاه انسان به حوادث بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر از خود حادثه است.

وی افزود: انسان‌ها با کوچک و بزرگ دیدن حوادث عکس ‌العمل‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر از خود بروز می‌دهند که بسیار قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه کربلا یک حادثه عظیم بود که اهل آسمان و زمین را محزون و منقلب کرد، اظهار داشت: حادثه کربلا به حدی بزرگ بود که در روز عاشورا ستون‌های عرش به لرزه افتاد و ملائکه در آسمان و زمین به مظلومیت امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند و بی قرار شدند اما در این التهاب و ماتم امام حسین(ع) به معنای واقعی کلمه در گودال قتلگاه آرامش داشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آرامش امام حسین(ع) در آن بلا و سختی همه ناشی از رضایت خداوند بود؛ امام حسین(ع) با آرامشی که در روز عاشورا داشتند به ما درس می‌دهند که باید مراقب نگاهمان به عالم باشیم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها نگاه‌های متفاوتی دارند، گفت: بیشترین دلیل اختلافات به دیدگاه‌های مختلفی برمی‌گردد که انسان‌ها نسبت به یکدیگر دارند بنابراین اگر انسان‌ها واقع بین باشند کمتر دچار اختلاف می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بیشترین مشکلات را داشتند اما هرگز با زندگی مشکل نداشتند، ابراز کرد: اولیای الهی از مشکلات فرار نمی‌کنند و از مشکلات برای تقرب و رشد بیشتر بهره می‌برند و در دل مشکلات آرامش خود را حفظ می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان باید باور داشته باشد که خداوند در سختی‌ها همراه انسان است و او را تنها نمی‌گذارد، گفت: ما باید نگاه خودمان را نسبت به سختی‌ها تربیت کنیم. انسان مومن در زندگی خود مشکل دارد اما با خدا مشکل ندارد که با دیگران درگیر شود.

وی با بیان اینکه خداوند عالم هستی را براساس حکمت خلق کرده و به همه امور آگاهی دارد، عنوان کرد: انسان اگر به خداوند ایمان داشته باشد در مشکلات پیروز می‌شود؛ امام حسین(ع) با وجود خداوند در گودال قتلگاه‌ آرامش داشتند.

این خطیب مشهور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان از نظر سلاح و تجهیزات با کمبود شدید روبرو بودند اما با ایمانی راسخ بدون آن که به دشمن امتیازی بدهند عزتمندانه در جنگ پیروز شدند در حالی که امروز برخی با دادن امتیاز به دشمن مشاهده کردیم که سودی از مذاکره نبردند؛ بنابراین پیروزی انسان در سایه ایمان به خداوند میسر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درجه و ارزش شیعه را به میزان بی‌قراری او برای اهل بیت(ع) بیان کرد و اظهار داشت: امام زمان(عج) می‌فرمایند: من برای جدم حسین به قدری گریه می‌کنم که خون از چشمانم جاری شود؛ انسان اگر برای مظلومیت امام حسین(ع) از غصه جان دهد حق دارد چون غصه خوردن برای آن نفس مطمئنه حد ندارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات