۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۶۰۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

۸۷۷ میلیون ریال در حساب ۳۳ موسسه قرآنی خراسان ‌جنوبی، برپایی خیمه هنر در استان و کمبود فضا در بزرگ ترین کتابخانه روستایی کشور در خوانشرف عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از واریز ۸۷۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به حساب ۳۳ موسسه فرهنگی قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: این مبلغ بابت حمایت آموزشی به منظور برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن که در اسفندماه گذشته انجام شد از طرف دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به حساب موسسات قرآنی واریز شده است.

ناصر نبی زاده افزود:  شش هزار و۷۰۰ نفر در ۲۷ رشته شانزدهین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه سال گذشته شرکت کردند.

وی اضافه کرد: این مبلغ سرانه‌ای است که به ازای هر قرآن آموزی که در این آزمون پذیرفته شده است به حساب موسسات واریز شد. 

به گفته وی در پایان این آزمون سراسری، حدود ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نیز به ۱۳۵ برگزیده استان اهدا شد. 

برپایی خیمه هنر دهه اول محرم در فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی خیمه هنر در دهه اول محرم در فضای باز این اداره کل خبر داد و گفت: از چهارم تا هشتم محرم این خیمه بعد از نماز مغرب و عشا با اجرای برنامه های فرهنگی، پذیرای علاقه مندان است.

«زمزم» برخی از این برنامه ها را مداحی، سخنرانی های ویژه، تعزیه و... نام برد.

مهر ماه، مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی

مهر امسال مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری گفت: موضوع محوری این دوره جشنواره، قصه زندگی من؛ زندگی بهتر، غم و شادی و در سه بخش تخصصی قصه‌گویی، عمومی فیلم 90 ثانیه‌ای و علمی مقاله‌نویسی است که بخش تخصصی قصه‌گویی برای دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، بانوان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می شود.

«طاهره حمیدی» افزود: قصه‌گویان در حوزه تکنیکی به دو شیوه قصه‌گویی سنتی و خلاق با استفاده از ابزار و امکانات دیداری و شنیداری قصه‌های خود را در بیست و یکمین جشنواره  قصه‌گویی روایت می کنند و علاقه‌مندان به قصه‌گویی تا ۲۵ شهریور می توانند فیلم ‌قصه‌های خود را به دبیرخانه استانی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

کمبود فضا در بزرگ ترین کتابخانه روستایی کشور در خوانشرف          

کتابخانه عمومی روستای «خوانشرف» نهبندان به عنوان بزرگ ترین کتابخانه روستایی کشور مشکل کمبود فضا دارد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نهبندان با بیان این مطلب گفت: «خوانشرف» بزرگ ترین کتابخانه عمومی روستایی کشور از نظر تعداد کتاب است و بیشتر در زمینه تاریخ و ادیان کتاب دارد که از منابع این کتابخانه بیش از 40 هزار نسخه کتاب ثبت شده و 20 هزار ثبت نشده و در حال ثبت است اما با این وجود باز هم با کمبود فضا مواجه است و سالن مطالعه این کتابخانه محدودیت دارد.

«راستگو» افزود: هم اکنون این کتابخانه 250 متر مربع وسعت دارد که قسمت مخزن را شامل می شود و سالن مطالعه ندارد و از یک فضای باز به عنوان بخش مطالعه بهره می برد و مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی برای خرید زمین و توسعه آن ضرورت دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات