۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۷۷۵۹۸

هشدار مراجع تقلید نسبت به عواقب تصویب FATF در مجلس| جمهوری اسلامی سلطه پذیر نیست

مراجع تقلید و علما در دیدار رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نسبت به عواقب تصویب FATF در مجلس هشدار دادند و آن را زمینه ای برای سلطه دشمن دانستند.
حضرات ‌آیات نوری و مکارم و سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از مباحثی که در این دیدارها مطرح شد موضوع پیوستن ایران به قرارداد FATF بود که مراجع تقلید در این باره اظهار نظر کردند و توصیه هایی به نمایندگان مجلس داشتند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی نسبت به پیگیری دوباره قرارداد FATF در مجلس هشدار داد و بر هوشیاری نمایندگان مجلس نسبت به این قرارداد تأکید کرد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: شنیده ایم که دوباره قرار است قرارداد FATF را به مجلس بفرستند، شما در این زمینه باید بسیار هوشیار باشید و بدانید ما نظامی سلطه پذیر نیستیم، انقلاب اسلامی ما روز به روز در حال پیشرفت و قدرت است و مردم هم می‌ دانند که نظام ما برگرفته شده از اهل بیت(ع) و عاشورا است که نمی تواند با بیگانگان و بدخواهان کنار بیاید.

همچنین حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که جایگاه جمهوری اسلامی ایران باید در مجامع بین المللی و در خارج محفوظ باشد، گفت: هر پدیده ای که به ایران لطمه وارد کند برای ما پذیرفته نیست.

دیدار دیگر اعضای کمیسیون امنیت ملی با آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان بود که آیت الله یزدی در این دیدار درباره FATF گفت: لوایح معروفی که اکنون بحث آنها مطرح است در شورای نگهبان بر مبنای مسائل شرع و قانون اساسی بررسی می شود.

همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه دقیق به موضوع FATF گفت: در اینکه باید منابع تأمین مالی تروریسم را کور کنیم شکی نیست اما اینکه چه کسی تروریسم است و کدام نهاد مصادیق تروریسم را تشخیص می‌دهند؛ ابهام وجود دارد، آنها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند ولی معلوم نیست که داعش جبهه‌النصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند. دومین نقطه مبهم در FATF نظارت بر اطلاعات بانکی است.

وی ادامه داد: اینکه چه کسی نظارت می‌کند و بر چه اطلاعاتی نظارت می‌شود. ما خودمان که نظارت می‌کنیم تا تخلفی صورت نگیرد، این موضوعات مبهم بوده و شفاف نیست که با بررسی دقیق باید ابهامات برطرف شود؛ سوال اینجاست که آیا مسأله نظارت یک طرفه است یا ما نیز می‌توانیم بر آنها نظارت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم توجه دقیق به منافع و مصالح ملی و همچنین حقوق مردم تاکید کرد.

به گزارش رسا، پیش از این هم نمایندگان، علما و دلسوزان انقلاب اسلامی نسبت به مفاد و مخاطرات FATF بارها هشدار داده بودند اما اخیرا برخی نمایندگان مجلس از اصرار بر این قرارداد و تصویب آن در هفته آینده خبر دادند./1323/

ارسال نظرات