۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۷۷۵۸۵
مسؤول کتابخانه عمومی شهدای اهواز خبر داد؛

حضور کتابداران در مناطق محروم

مسؤول کتابخانه عمومی شهدای اهواز از طرح حضور کتابداران در منطقه محروم و کم برخودار شهرک اهواز خبر داد.
کتابخانه عمومی

رضا سرکهکی، مسؤول کتابخانه عمومی شهدای اهواز در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از طرح حضور کتابداران در منطقه محروم و کم برخودار شهرک اهواز خبر داد و گفت: از آنجایی که کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار داشته و مردم را با مسائل مختلف می کند، تصمیم بر حضور در مناطق مختلف اهواز گرفتیم

مسؤول کتابخانه عمومی شهدای اهواز افزود: با حضور در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای ضمن معرفی فعالیت های فرهنگی کتابخانه به ویژه فعالیت های بخش های کودک، درباره فواید مطالعه و حضور کودکان در کتابخانه های عمومی به گفت وگو پرداختیم که به استقبال خانواده ها و عضویت در کتابخانه های عمومی منجر شد.

سرکهکی اهواز ادامه داد: در ابتدای طرح که به دنبال جذب مخاطب برای کتابخانه های عمومی و اقدام موثری برای رفع مشکلات فرهنگی در مناطق محروم کلانشهر اهواز بودیم احساس خوبی به ما دست نداد اما پس از حضور در مناطق و استقبال کودکان و نوجوانان برای عضویت در کتابخانه ها امیداور به حضور جدی تر شدیم.

وی بیان داشت: در مراحل بعدی قصد داریم تا با امکانات و طی تعامل با کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور پیدا کرده و برنامه های فرهنگی اجرا کنیم.

سرکهکی در پایان گفت: کتابداران بعنوان مشاوران امین می توانند بخش عمده معضلات و آسیب های اجتماعی مناطق محروم را که ناشی از سطح دسترسی کمتر به اطلاعات عمومی و کتابخانه است با حضور خود کاهش داده و در مسیر پیشرفت کودکان این مناطق مؤثر باشند.

لازم به ذکر است، کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز در روز اول مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی عضویت می پذیرد./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات