۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۵۵۰
رییس اداره معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات:

حمایت از کارآفرینان رویکرد مرکز خدمات در زمینه توانمندسازی خانواده طلاب است

حجت‌الاسلام کریمی گفت: در سال گذشته مرکز خدمات درزمینهٔ مهارت افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خانواده‌ها فعالیت کرده اما در سال جدید به حمایت از کارآفرینان پرداخته است.
حجت الاسلام کریمی مرکز خدمات مشهد

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ مراسم اختتامیه دوره آموزشی توانمندسازی کار و اشتغال ویژه همسر و دختران طلاب حوزه علمیه استان در محل موسسه حیات طیبه مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام کریمی رئیس اداره معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این مراسم اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تأکید ایشان بر تولید کالای ایرانی، ‌در دو سال اخیر مسئله توانمندسازی خانواده‌های طلاب را با هدف تقویت مشاغل خانگی دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، موضوع آموزش در دستور کار مرکز خدمات قرار گرفت تا خانواده طلاب آموزش‌های لازم در مسیر خوداشتغالی را فراگیرند.

رئیس اداره معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، همسر و فرزندان طلاب را به‌عنوان جامعه هدف در مسیر توانمندسازی و خوداشتغالی دانست و گفت: این طرح با کارآفرینی فرهنگی شروع شد به این شکل که همسر و دختر طلبه، به فعالیت‌های مکملِ فرهنگی فرد طلبه مشغول شوند تا مسیر فعالیت‌های فرهنگی طلاب تسهیل شود.

رئیس اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مرکز خدمات در سال گذشته درزمینهٔ مهارت افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خانواده‌ها فعالیت کرده اما در سال جدید به حمایت از کارآفرینان در قالب تسهیلات حمایتی پرداخته است.

حجت‌الاسلام کریمی ابراز کرد: اعضای خانواده‌های طلاب داوطلب پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، تسهیلات حمایتی برای راه‌اندازی مشاغل دریافت خواهند کرد و مرکز خدمات درزمینهٔ عرضه محصول، برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به‌ویژه در فضای مجازی از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مشهد مقدس با ظرفیت بیش از 25 میلیون زائر بازار مناسبی برای عرضه محصولات گیاهی در کشور است و اگر به همین موضوع به‌صورت جدی پرداخته شود می‌توان بخش کثیری از جامعه هدف را تحت پوشش قرار داد.

سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان،محمدباقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور و تجلیل از کارآفرینان برتر دوره آموزشی کاربری محصولات گیاهی خانواده‌های طلاب از دیگر محورهای این مراسم بود./۱۳۳۰/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات