۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۷۷۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

کم کاری مسؤولان ظلم به مردم است

استاد حوزه علمیه تکبر را نشانه ذلت دانست و گفت: مسؤولان و مدیران باید با مردم متواضعانه برخورد کنند نه اینکه در ادارات و یا دادگاه‌های قضایی با بی توجهی به ارباب رجوع مردم را از خود ناراضی کنند، این ظلم به مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه محرم در مهدیه تهران برگزار شد گفت: حرکت‌های اجتماعی بر خلاف حرکت‌های تاریخی نابود شدنی است.

وی افزود: اگر حرکت‌های تاریخی برمبنای رضای الهی صورت بپذیرد بقا می‌یابد اما اگر الهی نباشد اثری جز نام از آن باقی نمی‌ماند برای مثال توابین از نظر تعداد بیشترین کشته را نسبت به شهدای کربلا دادند اما چیزی جز نام از آنان باقی نماند زیرا در آن زمان که باید به کربلا می‌رفتند و امام را یاری می‌رساندند این کار را انجام ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) تاریخی و برای رضای خداوند بود، اظهار داشت: برهمین اساس حرکت ایشان محدود به عصر و زمان خاص نمی‌شود و می‌توان در همه ادوار حرکت عاشورایی امام حسین(ع) را الگو قرار داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) نخستین کسی بودند که امام حسین(ع) را عبدالله مورد خطاب قرار دادند، گفت: حضرت فرمودند: حسین زینت زمین و آسمان است همچنین در جای دیگر می‌فرمایند: به راستی که حسین(ع) نزد آسمانی‌ها به مراتب بزرگ‌تر از نزد اهالی زمین است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) درس عزت و آزادگی را به جهانیان آموخت، عنوان کرد: گاهی مشاهده می‌شود برخی مقرضانه و یا جاهلانه در فضای مجازی به دنبال جو سازی هستند و چنین مطرح می‌کنند که چرا با وجود فقیر و تهیدست در کشور اقدام به ساخت حسینیه می‌شود، این در حالی است که خود این افراد به قدری اهل ریخت و پاش هستند که اگر بخواهند هزینه خوشگذرانی خودشان را به فقرا بدهند مشکلات فقرا حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: عزاداری که ما در زمین برای امام حسین(ع) مشاهده می‌کنیم معلول عزاداری است که اهل آسمان‌ برای حضرت برپا می‌کنند. امام حسین(ع) کشتی نجات است و ایشان کسی را از این کشتی پیاده نمی‌کند بلکه این انسان است که با نادانی از آن پیاده می‌شود. همه انسان‌ها با هر دین و مذهبی می‌توانند سوار کشتی امام حسین(ع) شوند؛ بنابراین امام حسین(ع) تنها برای شیعیان نیست بلکه برای همه امت‌ها است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزت در مسیر امام حسین(ع) یافت می‌شود، گفت: حق هرگز نابود نمی‌شود و انسان حق طلب عزت دارد اما کسانی که اهل زورگویی و ظلم کردن به دیگران هستند افرادی ذلیل‌ بوده که با ظلم و ستم عقده گشایی می‌کنند.

وی تکبر را نشانه ذلت دانست و اظهار داشت: مسؤولان و مدیران باید با مردم متواضعانه برخورد کنند نه اینکه در ادارات و یا دادگاه‌های قضایی با بی توجهی به ارباب رجوع مردم را از خود ناراضی کنند این ظلم به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تهمت زدن، نفاق و دوریی را نیز از نشانه‌های ذلت دانست و خاطرنشان کرد: تهمت زدن دین انسان را نابود می‌کند. دلیل عزتمند بودن امام حسین(ع) معامله‌ای بود که ایشان با خداوند انجام دادند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات