۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۴۹۴

دیدار روحانیان و اساتید الهیات دانشگاه با امام جمعه تبریز

مسؤولان نهاد رهبری، روحانیان فعال و اساتید الهیات و معارف اسلامی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با امام جمعه تبریز دیدار کردند.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار مسؤولان نهاد رهبری، روحانیان فعال و اساتید الهیات و معارف اسلامی دانشگاه‌های استان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب؛ دانشگاه‌ها در عرصه‌های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشی پر رنگ و اثرگذاری را ایفا کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها باید در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد و صنعت عملیاتی شوند، خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌های امروز؛ خاک خوردن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی در آرشیو و قفسه‌های کتابخانه ها است، در شرایط کنونی نیازمند ارتقای دانش صنایع استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را مورد آماج حملات خود قرار داده است، تصریح کرد: دانشگاهیان و مسؤولان اقتصادی کشور باید با حرکتی جهادی و تدابیر هوشمندانه وضعیت موجود را به مردم تبیین کنند، از این رو باید نتایج پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها به این سمت هدایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور ضرورتی غیرقایل انکار است، اگر امروز در عرصه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای و طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی حرفی برای گفتن داریم؛ به اعتبار جوانان تربیت شده دانشگاهی است که آموخته‌های خود را در اختیار صنعت قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: دشمن در تلاش است در مقابل انقلاب و دستاورد نظام اسلامی، با راه اندازی جنگ روانی و فرهنگی بایستد، باید دانشگاه‌ها آرامش و امید را در جامعه گسترش دهند؛ برای داشتن فضای نشاط و شادابی باید جوی سیاسی در دانشگاه‌ها حاکم باشد، البته این به معنای جناح بازی سیاسی نیست.

امام جمعه تبریز وحدت و همدلی را لازمه عبور از مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به تعالی و توسعه کشور و داشتن جامعه‌ای با شور و نشاط و همچنین ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهدافشان باید وحدت و همدلی در بین آحاد جامعه حاکم شود.

وی در ادامه با تأکید بر نقش‌آفرینی روحانیان دانشگاهی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: فعالیت‌های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیاد بوده و فعالیت‌ها باید رشد روز افزون داشته باشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات