۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۴۸۸
امام جمعه اهواز:

دانشگاه ها به سوی رشته های اشتغال زا روی آورند

امام جمعه اهواز با اشاره بر ضرورت تجدیدنظر در اصول آموزشی حاکم خواستار آن شد تا دانشگاه ها به سوی رشته های اشتغال زا و آموزش های عملی برای دانشجویان روی آورند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امروز در دیدار مدیران و اساتید و مسؤولان دانشگاه آزاد، با بیان اینکه در همه مراکز آموزشی نیازمند یک تحول برای روی آوردن به مشاغل مؤثر در اقتصاد هستیم، افزود: امروز در جنگ اقتصادی با ابر قدرت ها هستیم؛ از این رو هنرستان های صنعتی و کشاورزی را باید راه اندازی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه برنامه ها و متدهای درسی ما برگرفته از دوره رضاخانی است، اظهار داشت: با گذشت ۸۵ سال از آن دوران اما عملا تغییر چندانی حاصل نشده و وضعیت رضایت بخش نیست آن هم در شرایط بحرانی که با سیل جوانان بیکار تحصیلکرده دانشگاهی مواجه هستیم.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه در صورت فراگیری مهارت ها کسی در انتظار استخدامی های دولتی نخواهد بود، تصریح کرد: همگان در برابر بیکاری جوانان مسؤول و باید تحول گرا باشند، دانشگاه ها به سوی رشته های اشتغال زا روی آورده و بصورت تئوری و عملی دانشجویان را آموزش دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید تحول گرا باشیم، ادامه داد: باید همه دانشگاه های ما به سمت رشته های اشتغالزا برای جوانان تغییر جهت دهند دانشگاه ها باید به صورت تئوری و عملی به دانشجویان درس یاد دهند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان تجدیدنظر در اصول آموزشی حاکم را خواستار شد و گفت: همگان تکلیف شرعی داریم که مطرح کنیم رشته های دانشگاهی به سوی رشته های کاربردی و اشتغال زا تغییر جهت دهند تا قادر بر پیروزی علیه توطئه های آمریکا و عربستان سعودی باشیم./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات