۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۴۷۰
حجت الاسلام میرزا محمدی:

خوش اخلاقی و مهربانی از رموز موفقیت در عرصه تبلیغ است

استاد حوزه علمیه قم رمز موفقیت تبلیغی پیامبر اکرم(ص) را مهربانی و نرم خویی معرفی کرد و گفت: یکی از رموز مهم موفقیت در عرصه تبلیغ خوش اخلاقی و مهربانی با مردم است.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی ظهر امروز در اولین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) در همه ابعاد شخصیتی شان کامل بودند، گفت: قرآن کریم در زیباترین آیات، پیامبر گرامی اسلام(ص) را به گونه ای معرفی می کند که هیچ پیامبری را اینگونه معرفی نکرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اکرم(ص) بر اساس آیات قرآن کریم دو گونه رحمت دارند، اظهار داشت: ایشان نیز رحمتی رحمانیه و جهان شمول و رحمتی رحیمیه و مختص به مؤمنان دارند.

وی با اشاره به آیه شریفه «فبما رحمةٍ من الله لنت لهم» ابراز داشت: در این آیه شریفه یکی از رموز مهم موفقیت در عرصه تبلیغ نهفته است و آن هم چیزی جز خوش اخلاقی و مهربانی با مردم نیست؛ روحانیان مبلغ و طلاب باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام میرزا محمدی رمز موفقیت تبلیغی پیامبر اکرم(ص) را مهربانی و نرم خویی معرفی کرد و عنوان داشت: در تاریخ آمده است که هر کسی یک مرتبه با پیامبر اعظم(ص) برخورد می کرد، آرزویش این بود که ایشان  پدرش باشد؛ امروزه این رفتار پیامبر گرامی اسلام(ص) باید سرلوحه عمل روحانیت باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان آیه شریفه «ان عده الشهور عند الله اثنا عشر شهرا فى كتب الله يوم خلق السموت و الارض منها اربعه حرم ذلك الدين القيم فلا تظلموا فيهن انفسكم» تأکید کرد: در روایات آمده است که اهل بیت(ع) فرموده اند مراد از 12 ماه در این آیه، ما اهل بیت(ع) هستیم؛همه مصادر معروف اهل سنت نیز بر این روایت اذعان دارند و دشمنان اهل بیت(ع) هر چه تلاش کرده اند تا این روایت را طور دیگری تفسیر کنند، نتوانسته اند و تنها فرقه ای که پای این روایت ایستاده و برای محافظت از آن میلیون ها لیتر خون اهدا کرده، فرقه تشیع است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه مذکور چهار ماه را حرام اعلام کرده و کسانی را که حرمت آن ها را نگه ندارند، کافر دانسته است؛ بر این اساس قاتلان امام حسین(ع) شیعه نبودند، بلکه کافر به شمار می روند، زیرا ماه محرم از ماه های حرام بود و حتی اعراب جاهلی و مشرکان نیز می دانستند که نباید در این ماه ها به جنگ و خون ریزی پرداخت./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات