۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۴۶۲
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب:

مسؤولان نهاد رهبری و اساتید دانشگاه‌ها سنگ صبور دانشجویان باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای با القائات باطل و شبهه افکنی جوانان ما را هدف قرار داده است، گفت: روحانیت و اساتید دانشگاه‌ها باید با شکیبایی سنگ صبور دانشجویان باشند.
محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: توصیفاتی که پیش از سخنرانی بنده دوستان در وصف حجت الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کردند کاملا درست و به حق است.

وی مهمترین شاخصه و ویژگی اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین محمدیان را حسن خلق و دلسوزی بیان کرد و افزود: وی همیشه در جلسات هفته‌ای که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شد حضوری مستمر داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه قرن‌ها از حماسه حسینی می‌گذرد و همچنان این واقعه برخلاف رویدادها و وقایع دیگر تاریخ زنده است، اظهار داشت: در دو جنگ جهانی بشریت بیش از 55 میلیون تلفات داد اما با گذشت زمان این حوادث تلخ از ذهن مردم پاک و به فراموشی سپرده شد اما واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان همچنان دل‌ مسلمانان را آزار می‌دهد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب علل اصلی جاودانگی و ماندگاری واقعه عاشورا را شخصیت برجسته و ممتاز امام حسین(ع) و هدف ارشمند ایشان بیان کرد و گفت: هدف قیام امام حسین(ع) بسیار مقدس بود ایشان برای تحقق این هدف از همه هستی خود گذشتند و با ایثار و فداکاری تنها رضایت خداوند را محور حرکت خود قرار دادند.

وی در توصیه به اساتید و مسؤولان حاضر، تاکید کرد: پیامبراکرم(ص) افزون بر آنکه فردی خوش خلق بودند اهل عمل به دستورات الهی نیز بودند و امروز بهترین الگو برای شما اساتید و روحانیان که با نسل جوان و دانشجویان روبرو هستید سیره عملی و رفتاری پیامبراکرم(ص) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به این که دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای با القائات باطل و شبهه افکنی جوانان ما را هدف قرار داده است، گفت: امروز جوانان ما با صدها شبهه و سوال روبرو هستند از این رو آنان پناهگاه و دلسوزی غیر از شما ندارند؛ بنابراین روحانیت معظم و اساتید دانشگاه باید با شکیبایی سنگ صبور دانشجویان باشند و با بهره جستن از قرآن و حدیث دین مبین اسلام را تبلیغ کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات