۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۷۴۳۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سعادت انسان در گرو محبت به امام حسین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سعادت انسان در گرو محبت به امام حسین(ع) است، گفت: قویترین عامل برای مقرب شدن زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت نخستین روز دهه اول ماه محرم در حسینیه هدایت با تاکید براینکه سعادت انسان در گرو محبت به امام حسین(ع) است، گفت: اهل دل به کسانی می‌گویند که صادقانه سالک الی الله باشند و با قدرتی که از طریق عبادت و ترک گناهان ظاهر و باطن کسب می‌کنند تمام موانع راه سلوک را دفع کنند.

وی افزود: این افراد هرگز محکوم به پذیرش خواسته‌های شیاطین باطن، ظاهر و انگیزه‌های نفسانی نمی‌شوند همچنین کشش‌ها، جاذبه‌ها، خواسته‌ها و علایق خلاف راه خدا در نظر آنان پوچ است؛ بنابراین آنچه برای دیگران پر جاذبه است برای آنان جاذبه ندارد. امیرمومنان علی(ع) درباره این افراد می‌فرمایند: همه مردم شیفته رنگ‌ها، علائق و ظواهر دنیا هستند اما این افراد شیفته باطن این عالم‌اند و خود را در این جهان مهمان می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با بیان اینکه امام علی(ع) فردی فقیر و بی چیز نبودند اما به هیچ عنوان دل بستگی به دنیا نداشتند، ابراز کرد: امام علی(ع) با اینکه در کنار بیت المال بودند و مال هم داشتند اما زمانی که قطعه‌ای نان نصیبش می‌شد می‌فرمودند: مرده باد شکم؛ ایشان می‌توانستند با مالی که داشتند از گندم و عسل تغذیه کنند اما این کار را نمی‌کردند و تغذیه‌ای ساده داشتند زیرا لذت امیرمومنان(ع) از این طریق کسب نمی‌شد و همه لذت حضرت رضایت خداوند متعال بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه لذت امام علی(ع) نگاه کردن به سیمای امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: نگاه به سیمای امام حسین(ع) برای امیرمومنان علی(ع) شیرین‌تر از عسل بود.

وی با بیان اینکه مومن حقیقی فقط و فقط به دنبال کسب رحمت خداوند است و دل در گرو دیگری ندارد، عنوان کرد: مومنان به دنبال انبیا و اولیای الهی هستند تا راه به رحمت خداوند پیدا کنند؛ امام علی(ع) نیز می‌دیدند که خداوند رحمة للعالمین را در دامن ایشان گذاشته است از این رو دیگر چشمی برای دیدن لذائذ دنیا نداشتند زیرا چشمانش با امام حسین(ع) پر بود.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه اگر انسان لذت معنویات را بچشد دیگر نسبت به لذائذ دنیوی بی تفاوت می‌شود، گفت: شیطان لذائذ دنیوی را برای انسان می‌خواهد و خود نیازی به آن لذائذ ندارد چون جسم نیست. او با همه وجود نسبت به انسان حسادت دارد از این رو می‌خواهد انسان را از هفت حقیقتی که خداوند برای سعادت انسان‌ها قرار داده دور کند.  

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان نزدیک‌ترین راه به این هفت حقیقت را مسیر امام حسین(ع) دانست و گفت: برای آنکه انسان بتواند به آن هفت حقیقت دست یابد خداوند امام حسین(ع) را خلق کرد زیرا در سلوک الی الله راه فوض، پیروزی، سعادت و رسیدن به مقصد آن هم به صورت صددرصد فقط و فقط امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) که مقام جمع الجمعی داشتند و جامع‌ترین کتاب الهی بر ایشان نازل شد و ختم رسل بودند خداوند بهترین دختر و داماد را به ایشان عطا کرد و بهترین نسل و دودمان را داشتند و چیزی کم نداشتند اما لحظه مرگ با وصل به امام حسین(ع) از دنیا رفتند همچنین حضرت زهرا(س)، امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) نیز با نگاه به سیمای امام حسین(ع) از دار دنیا را وداع گفتند بنابراین قویترین عامل برای مقرب شدن زیارت اباعبدالله است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات