۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۷۷۴۳۳

«کمیسیون حقوق بشر اسلامی» پرونده شیخ زکزاکی را به کانون توجهات بازمی‌گرداند

کمیسیون حقوق بشر اسلامی قصد دارد با برگزاری نشستی در حاشیه مجمع خود در ژنو، بحث بازداشت و نقض حکم آزادی وی را بررسی می‌کند.
شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که بیش از دو سال و نیم از دستگیری شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه از سوی ارتش این کشور می‌گذرد، تلاش‌های بین‌المللی برای آزادی وی ادامه دارد.

در همین راستا کمیسیون حقوق بشر اسلامی اعلام کرد در تاریخ 18 سپتامبر (27 شهریور) نشستی در حاشیه سی‌ و نهمین مجمع این کمیسیون در ژنو برای بررسی پرونده شیخ زکزاکی برگزار می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی با صدور بیانیه‌ای گفت: «شیخ و همسرش همچنان بر خلاف حکم دادگاه برای آزادی از حبس دستگاه‌های امنیتی، بازداشت هستند. آنها از زمان کشتار زاریا در دسامبر 2015 بدون دسترسی به وسایل ارتباطی در بازداشت هستند. حادثه‌ای که در آن شیخ هدف اصابت گلوله قرار گرفت».

این کمیسیون با اشاره به خشونت جمعی علیه جنبش اسلامی نیجریه در فاجعه زاریا و کشته شدن بیش از 1000 نفر از پیروان شیخ زکزاکی، از شکایت به دادگاه لاهه برای پیگیری این مسأله خبر داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «با اینکه حدود 600 نفر از اعضای این جنبش اخیرا آزاد شدند اما شیخ و همسرش همچنان به اتهامات جعلی تحت پیگرد جنایی و بازداشت هستند».

کمیسیون حقوق بشر اسلامی، همچنین تاکید کرد که این اتهامات با هدف کاهش محبوبیت جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی است.

در این نشست کمیسیون، «سهیلا زکزاکی» دختر شیخ و دکتر «مسعود شادجاره» رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی به همراه چند تن از شخصیت‌های برجسته دیگر سخنرانی خواهند کرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات