۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۳۷۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

تفرقه افکنی میان عرب و عجم حربه دشمن است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نباید اجازه دهیم دشمن ظرفیت محرم و زیارت اربعین را از ما سلب کند، گفت: ایجاد تفرقه میان عرب و عجم توطئه ای است که دشمن از طریق آن می خواهد به اهداف شوم خود برسد.
حجت‌الاسلام‌ رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در نخستین شب از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) که در گلزار شهدای قم برگزار شد، با بیان این که واقعه کربلا متعلق به یک زمان و مکان خاص نیست، گفت: کربلا فراملیتی، فراجغرافیایی و حتی فرادینی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که با دقت در شخصیت و اسامی شهدای کربلا چند نکته را درمی یابیم، اظهار داشت: این نکات عبارتند از این که در کربلا تنوع جنسیتی، نژادی، فردی و جغرافیایی دیده می شود و این بدان معنا است که نمی توان کربلا را در سن خاص، جنسیت خاص، نژاد خاص و یا حتی موقعیت اجتماعی خاص محدود کرد.

وی به برخی شبهات که جریانات معاند در زمینه مجالس عزاداری ایجاد می کنند اشاره کرد و عنوان داشت: ایجاد شبهه در زمینه عزاداری علل مختلفی دارد، یعنی برخی از سر جهل و برخی از سر غرض دست به این کار می زنند؛ شکی نیست کسانی که می گویند عزاداری باید تعطیل شود به دنبال آن هستند که فرهنگ عاشورا را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: دشمن قبل از راه اندازی جنگ سیاسی، نظامی و یا اقتصادی سعی می کند جنگ روانی به راه بیاندازد و اذهان عموم را مشوش کند؛ امروزه نمی توان جلوی شایعه پراکنی را گرفت، اما می توان شایعه پذیر نبود؛ متأسفانه برخی افراد که انسان از آن ها توقع ندارد، گاهی اوقات به شدت شایعه پذیر می شوند و بر اساس شایعات سخن می گویند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که محرم بهترین وسیله برای تبلیغ دین است، ابراز داشت: ما می توانیم از طریق ظرفیت محرم و صفر و دستگاه امام حسین(ع) اسلام را در سراسر دنیا ترویج کنیم.

وی افزود: ظرفیت دستگاه امام حسین(ع) به اندازه ای عظیم است که نویسندگان مسیحی همچون جرج جرداق و برخی دیگر اذعان داشته اند که اگر این ظرفیت در اختیار مسیحیت بود، هم اکنون این دین سراسر دنیا را فتح کرده بود، بر این اساس مقوله عزاداری و اقامه ماه محرم وسیله حفظ دین است، برای همین همه اهل بیت(ع) بر این مسأله تأکید ویژه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عوامل ماندگاری واقعه کربلا را اینگونه توصیف کرد: اراده خداوند، اخلاص کامل، جامعیت، عناصر کربلا و تأکید اهل بیت(ع) بر عزاداری و اهتمام علما و بزرگان بر پیروی از این دستور ائمه معصومین(ع) سبب شده است تا این حادثه عظیم در طول تاریخ ماندگار بماند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که معیار حب و بغض اهل بیت(ع) میزان اطاعت و عصیان از دستورات خداوند است، ابراز داشت: آن عزاداری که منجر به عصیان خداوند شود بدون شک مورد تأیید اهل بیت(ع) قرار نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر این که نباید اجازه دهیم دشمن ظرفیت محرم و زیارت اربعین را از ما سلب کند، مطرح کرد: ایجاد تفرقه میان عرب و عجم توطئه ای است که دشمن از طریق آن می خواهد به اهداف شوم خود رسیده و علاوه بر این، ظرفیت عاشورا و کربلا را از ما بگیرد؛ والله امام حسین(ع) جهانی است و ما نباید در دام توطئه های دشمن گرفتار شویم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات