۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۳۷۷
امام جمعه همدان:

امروز وقت تسویه حساب‌های سیاسی نیست

آیت الله طه محمدی گفت: به همه مردم و مسؤولان توصیه می کنم که امروز وقت تسویه حساب‌های سیاسی نیست، باید همه هوشیار و آماده مقابله با دشمن مشترک باشیم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در مجلس بزرگداشت سی ‌و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی، که در مسجد شکلی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهید مدنی خود را برای خدا و انقلاب وقف کرده بود.

وی با بیان این‌که شهید مدنی همواره آرزوی شهادت از درگاه خداوند متعال داشت و در نهایت به آنچه می‌خواست رسید، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اگر یاد و خاطره شهدا در چنین یادواره‌هایی نباشد، قطعاً آن بزرگمردان تاریخ فراموش خواهند شد.

امام جمعه همدان با اشاره به این‌که هر شهید یک پرچم برای اسلام است، تصریح کرد: اگر شهدا و در کل فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت فراموش شوند؛ دیگر احکام و آرمان‌های دین خواهد داشت، آنچه مسلم است؛ فلسفه برگزاری مراسم یادواره شهدا تنها اشک ریختن نیست، بلکه این مجالس سازندگی معنوی و تقویت روحیه جهاد و استکبارستیزی به دنبال دارد.

آیت‌الله طه‌ محمدی با تاکید بر این‌که شهید آیت الله مدنی به معنای واقعی کلمه مطیع امر ولایت بود و در همه امور رضایت خدا، ولایت و مردم را شرط قرار می داد، افزود: همانطور که استاد ارجمندم؛ آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم فرمود؛ شهید مدنی ذوب در اسلام و انقلاب بود.

وی با اشاره به این‌که حیات شهید مدنی سرشار از معنویت، اخلاص، عرفان و دبن‌مداری بود، افزود: شهید مدنی لحظه‌ای برای راحتی، رفاه و آسایش خود کاری نکرد بلکه خود را برای احیای اسلام و انقلاب فدا کرد. شهادت خواست خود آن عالم وارسته بود و از قبل نویدش را به واسطه اجدادش هدیه گرفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خطه آذربایجان و تبریز با تقدیم هزاران شهید دین خود را نسبت به اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی ایران ادا کرده است، اظهار داشت: آمریکا در خیال باطل خود چنین تصور می کند که با تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی می تواند ملت ایران را تسلیم کند.

وی با بیان این‌که ترامپ هدف اصلی خود را قطع رابطه ایران با دیگر کشورهای جهان قرار داده است، خاطرنشان کرد: توطئه دیگر غرب این است که اجازه ندهد ایران حتی یک قطره نفت بفروشد، از این‌رو به همه مردم و مسؤولان توصیه می کنم که امروز وقت تسویه حساب‌های سیاسی نیست، باید همه هوشیار و آماده مقابله با دشمن مشترک باشیم.

آیت‌الله طه‌ محمدی تصریح کرد: امروز زمان گله‌مندی یا سوز و گداز نیست، بلکه باید کاری کرد که شرمنده خون شهدایی همچون آیت‌الله مدنی‌ها نشویم، امروز باید بابصیرت ولایی توطئه داعشی آمریکا در منطقه را خنثی کرده و با وحدت کلمه در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گام برداریم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات