۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۳۵۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

درخشش ۵ مددجوی آذربایجان شرقی در مسابقات قرآن کریم، وضعیت نامطلوب سرانه مطالعه، انتصاب سرپرست دانشگاه تبریز و آغاز فعالیت خانه احزاب استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف زمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه کمیته امداد این استان در مسابقات کشوری قرآن کریم حائز رتبه دوم شد، گفت: پنج نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در مسابقات کشوری قرآن کریم "یادواره شهدای مدافع حرم" که در شیراز برگزار شد رتبه های برتر را کسب کردند.

وی افزود: در این مسابقات فاطمه انور رتبه سوم رشته ترتیل، منیره فیروزی رتبه اول حفظ کل قرآن کریم، بهمن حسن زاده رتبه سوم اذان، علی فیروزی رتبه سوم حفظ 10 جزء و ماهان کاظمی رتبه اول تحقیق و اذان را به دست آوردند.

زمانی با تاکید به اینکه کلاس های آموزش قرآن کریم به مددجویان در کانون های دائم این نهاد برگزار می شود، بیان کرد: اکنون 19 نخبه علمی، تحصیلی و ورزشی تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بوده و از خدمات تحصیلی و آموزشی این نهاد بهره مند هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی این نهاد با هدف ایجاد نشاط معنوی در بین مددجویان برگزار می شود، عنوان کرد: برگزاری اردوهای زیارتی، آموزش خانواده و دوره های آموزشی برای مددجویان در کانون های پیروان ولایت از مهمترین برنامه های فرهنگی این نهاد است.

وضعیت نامطلوب سرانه مطالعه در آذربایجان‌شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع متولیان جام باشگاه های کتابخوانی در استان اظهار داشت: راه‌اندازی باشگاه های کتابخوانی حرکت خوبی است که در طول سال های گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و شیوه‌ای که در این کارگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کار گرفته می‌شود تاثیرگذار و مطلوب است.

وی افزود: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است، این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: هدف از این طرح همه‌گیر کردن کتاب و کتابخوانی به ویژه در کودکان و نوجوانان است و وظیفه اصلی باشگاه‌های کتابخوانی، بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب با روش های متفاوت است.

وی سرانه مطالعه در کشور و استان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت سرانه مطالعه در ایران خوب نیست و با نقطه مطلوب فاصله داریم و برای بالا بردن سرانه مطالعه باید یک خیزش ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه تبریز منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی میررضا مجیدی را به سمت سرپرست دانشگاه تبریز منصوب کرد. در حکم ابلاغی وزیر علوم به سرپرست دانشگاه تبریز آمده است: با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه تبریز منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با جلب مشارکت مسؤولان استان واستفاده از ظرفیت‌های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌هایتقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقرراتمالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

گفتنی است، میررضا مجیدی استاد پایه 28 دانشگاه تبریز است و از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشکده شیمی، مدیر گروه شیمی و مشاور رئیس دانشگاه تبریز و مدیر اتاق فکر استان آذربایجان شرقی اشاره کرد.

خانه احزاب آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرد

خانه احزاب آذربایجان شرقی با تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای شورای اجرایی و بازرسان اصلی و علی البدل آغاز به کار کرد. اساسنامه خانه احزاب آذربایجان شرقی در مجمع عادی نوبت اول با حضور نمایندگان 34 حزب و تشکل سیاسی در 6 فصل ، 34 ماده و 31 تبصره به تصویب رسید.

همچنین در ادامه بر مبنای اساسنامه 11عضو شورای اجرایی، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل نخستین دوره فعالیت خانه احزاب استان آذربایجان شرقی از دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا به شرح زیر انتخاب شدند.

بنابر این گزارش، در این نشست 5 نفر نماینده احزاب و تشکل های اصلاح طلب از بین خود این تشکل ها متشکل از جعفر تقوی از حزب اتحاد و ملت، حسن پورعظیم(نیک) از مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی، اکرم خیرخواه از جمعیت زنان مسلمان نواندیش، حمیدرضا ایلخانی از حزب مردم سالاری و علی فرضعلیزاده از انجمن اسلامی معلمان انتخاب شدند.

انتخاب 5 نفر نماینده احزاب و تشکل های اصولگرا از بین خود این تشکل ها شامل اصغر نعلبندپور از جمعیت ره پویان انقلاب اسلامی، رحمان جهانی از جمعیت موتلفه اسلامی، محمد ساعی از جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جوادعباسعلیزاده از جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و علی واعظی از کانون تربیت اسلامی از دیگر بخش های این نشست بود.

همچنین در نشست آغاز به فعالیت خانه احزاب آذربایجان شرقی همچنین مهندس سعید پورشریفی از سازمان عدالت و آزادی با رای مشترک همه احزاب حاضر به عنوان نفر یازدهم انتخاب شد. با رای مشترک همه احزاب و تشکل های سیاسی حاضر در این نشست، رضا عظیم آذری از حزب اسلامی کار به عنوان بازرس اصلی و یداله جعفری از جامعه اسلامی کارگران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات