۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۲۹۲
حجت الاسلام کمال مطرح کرد؛

اعزام ۱۷۰ گروه تبلیغی به سراسر کشور

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: تاکنون درخواست‌های بیش از ۱۷۰ گروه تبلیغی برای اعزام در زمان مشخص به سراسر کشور از سوی دفتر تبلیغات اسلامی تأیید شده است.
حجت الاسلام یحیی کمال

حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغان اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت و مأموریت خود به منظور تبیین معارف اسلامی و تعمیق باورهای دینی در همه مناسبت‌ها به ویژه در ایام ماه‌های رمضان و محرم، بحث‌های اعزام تبلیغ را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نماد روشنفکری حوزه نام گرفته و رسالت اصلی آن که تعمیق باورهای دینی است از طریق اعزام مبلغان انجام می‌شود.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام مبلغ یکی از بزرگ ترین نهادهای مربوطه است و شاید نهادی وجود نداشته باشد که در طول یک ماه تبلیغی، 12 هزار مبلغ را بتواند اعزام کند.

حجت الاسلام کمال با بیان این‌که هیچ‌گاه فعالیت دیگر نهادهای تبلیغی در زمینه اعزام مبلغ از نظر کمیت همانند دفتر تبلیغات اسلامی نیست، گفت: دلیل عملکرد دفتر تبلیغات در اعزام گسترده مبلغان، شناسایی طلاب با سواد، مستعد است تا برای آنها آموزش‌ها و دوره‌های پودمانی گذاشته ‌شود و توجه ویژه نهادهای تبلیغی شهرستان‌ها به مبلغان دفتر تبلیغات به جهت مهارت‌ها، آموزش‌ها و توانمندی‌های تبلیغی آنها نیز امری طبیعی است.

وی با اشاره به برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی برای ایام تبلیغی سال جاری مطرح کرد: در سال جاری، دو ماه قبل از ماه محرم، فعالیت‌های خود را آغاز کرده و جلسات متعددی برگزار و رایزنی‌های متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه سراسر کشور به منظور دریافت درخواست‌ها و پیشنهادات آنها انجام شده است، چراکه اعزام مبلغان دفتر تبلیغات منوط به میزان درخواست‌های آنها می‌باشد.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: بعد از ارسال درخواست از سوی سازمان تبلیغات، ائمه جمعه و برخی از دیگر نهادهای مربوطه، برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات در رابطه با زمان دقیق ثبت‌نام‌ و اعزام مبلغان، چگونگی دریافت ره‌توشه‌های تبلیغی، ویژگی‌ها، موضوعات و اهداف نشست‌های آماده سازی مبلغان بر اساس این درخواست‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: بعد از برنامه‌ریزی‌های اعزام مبلغان در اداره کل امور تبلیغی و مجموعه معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، این نتیجه حاصل شد که درخواست‌های مبلغان در قالب گروه‌های تبلیغی از ابتدای شهریور ماه از سازمان‌‌های تبلیغات اسلامی کشور دریافت شود.

حجت الاسلام کمال مطرح کرد: تاکنون درخواست‌های بیش از 170 گروه تبلیغی برای اعزام در زمان مشخص به سراسر کشور تأیید شده است.

وی با اشاره به جدول برنامه مقدماتی اعزام ماه محرم، اضافه کرد: از دهم شهریورماه پذیرش درخواست مبلغان انفرادی نیز آغاز شد و بر اساس جدول زمانبندی موجود، هر روز مبلغان دو تا سه استان اقدام به ثبت‌نام و حکم اعزام خود را دریافت کردند و از بیستم ماه جاری نیز مبلغان در هر منطقه‌ای که حکم تبلیغ داشته باشند، حضور پیدا می‌کنند./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات