۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۲۹۱
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

هیأت مذهبی تراز اسلامی باید سنگر اجتماعی باشد

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که هیأت مذهبی تراز اسلامی باید سنگر اجتماعی باشد، گفت: هر هیات مذهبی در گام نخست باید دو مولفه اعم از معرفت و خدمت را در درون مخاطبان خود تقویت کند.
معممی مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، رضا معممی‌مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در همایش توجیهی مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان در حسینیه عاشقان ثارالله، تعظیم شعائر مذهبی را لازمه تقویت ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: مجالس مذهبی در ایران اسلامی نباید محل اختلاف‌افکنی باشد.

معممی‌مقدم با اشاره به شاخصههای هیات مذهبی در تزار اسلامی اظهار داشت: هیات مذهبی استاندارد بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری دارای ویژگیها و مولفه‌هایی است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که هیئت مذهبی تراز اسلامی باید سنگر اجتماعی باشد، افزود: هر هیات مذهبی در گام نخست باید دو مولفه اعم از معرفت و خدمت را در درون مخاطبان خود تقویت کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که عناصر تشکیل‌دهنده هیات مذهبی بر دو عنصر منطق(شعور) و عاطفه (شور) حاکم است، تصریح‌ کرد: اجتماعات شکل‌گرفته باشکوه در ایران نماد وفاق و همدلی مذهبی و ملی ایرانیان است که این مهم باید بیش از پیش در استان هرمزگان تقویت شود.

معممی‌مقدم با بیان اینکه هیات مذهبی در تراز اسلامی دارای پنج ویژگی است، ابراز داشت: درصورتی که این ویژگیها در کنار یکدیگر قرار گیرد هیاتی در تراز اسلامی شکل خواهد گرفت در غیر این صورت، این امر مهم به طور صددرصدی محقق نمی‌شود.

وی در ادامه از ویژگی‌های بیدارگر، امیدآفرین، وحدت‌بخش، فعالیت در چارچوب شرع مقدس و مقوم انقلاب اسلامی بودن به عنوان پنج شاخصه مهم هیات تراز اسلامی یاد و بیان‌کرد: هیات مذهبی در گام نخست فعالیت خود در مناسبت‌های مذهبی درصورتی موفق است که در پایان مراسم خود اطمینان حاصل کند که فعالیتش برای جامعه هدف امیدآفرین بوده است.

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در جامعه امروزی دارای دوگانگی و ضدیت هستیم، افزود: در خارج از مرزهای ایران اسلامی، دشمن از ظرفیت شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای خود اقدام به ایران‌هراسی کرده و گفتمان ایران‌هراسی در منطقه تا جایی پیش رفته که کشورهای منطقه مثل عربستان از پول نفت به دشمن کمک می‌کند تا به اهداف شوم خود دست یابد.

معممی‌مقدم گفت: دشمن در جایی دیگر و به روش متفاوت‌تر، بذر نومیدی را در جامعه اسلامی می‌کارد، اما مقام معظم رهبری با رهنمودهای مدبرانه خود، امید این را می‌دهند که درخت تنومند انقلاب اسلامی روز به روز شکوفاتر خواهد شد، از این رو باید نظام محاسبات خود را بر اساس نظام محاسبات دینی و عقلانی معظم‌له تنظیم کنیم.

وی به نقش سازنده مردم در برهه‌های مختلف زمان و تحکیم پایه‌های نظام مقدس و پایداری انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: مردم با تعظیم شعائر مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، باید تقویت ولایت را مدنظر قرار دهند چراکه رمز موفقیت ملت ایران اسلامی در حمایت از ولایت فقیه است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر ادیان و مذاهب و با بیان اینکه وحدت‌بخش بودن مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی دیگر از مولفه‌های یک هیات تراز اسلامی است، تاکید کرد: مجالس مذهبی در ایران اسلامی نباید محل اختلاف‌افکنی باشد.

معممی‌مقدم در پایان با تاکید بر این‌که مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) باید عزادران را عامل به اجرای احکام شرع کند، گفت: حضور در مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) باید به ما کمک کند تا سیره رفتار ائمه اطهار(ع) و رفتار حسینی را در زندگی نهادینه کنیم./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات