۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۲۸۹
رییس اوقاف بندرعباس:

مسجد و هیأت مذهبی نیازمند پشتوانه اقتصادی است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس با بیان اینکه مسجد و هیأت مذهبی نیازمند پشتوانه اقتصادی است، گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای ایجاد وقف دسته جمعی است.
اوقاف بندرعباس

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محسن شهبازی رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس در همایش توجیهی مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان گفت: هر هیئت و مسجدی به پشتوانه اقتصادی نیاز دارد و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه نیز خادمان ائمه اطهار(ع) هستند.

وی در ادامه افزود: در گذشته خیلی از افراد از املاک و دارایی های خود گذشتند و با هدف اینکه پشتوانه مسجد و یا هئیت مذهبی باشند، آنها را وقف مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) کرده اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس تصریح کرد: هزینه برگزاری مراسمات عزاداری ائمه اطهار(ع) از طریق درآمد موقوفات تامین می شود و به عبارتی بر سرسفره واقفان خیراندیش نشسته ایم که بعضا از دار دنیا وداع کرده اند.

حجت الاسلام شهبازی ادامه داد: ما نیز باید برای نسل های آینده باقیات و صالحات و وقف هایی داشته باشیم، جهان برای مسائل اقتصادی خود تدابیری اندیشیده است و سنت حسنه وقف در زمان پیغمبر(ص) برای جهان اسلام اتفاق افتاده است.

وی گفت: شهر بندرعباس یک موقوفه بسیار بزرگ به نام محمدعلی ناصری تاجر هندی دارد، زنده یاد ناصری یک موقوفه بسیار بزرگ برای روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) دارد، همچنین وقف دسته جمعی در شهرستان پارسیان به ثبت رسیده که در ایام اربعین حسینی از زائران آن حضرت خدمات رسانی می کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر عباس در بخش پایانی سخنان خود به تشریح برنامه های این اداره در دهه اول محرم پرداخت و از همگان خواست تا حضور پرشور در این مراسمات داشته باشند.

افزایش گشت های انتظامی در سطح معابر و اماکن مسکونی در ماه محرم

محمد شریفی نیز با بیان اینکه همه با رصد وضعیت کنونی منطقه در جریان اتفاقات رخ داده هستند گفت: به همت و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و همکاری مسوولان هیئات مذهبی، هیچ اتفاقی ناگواری در ماه محرم رخ نخواهد داد

وی افزود: در ماه محرم، نذری هایی در قالب شربت و غذا بین هیئات مذهبی توزیع می شود که مسؤولان هیئات مذهبی باید افرادی مشخص و مورد اعتماد را به محل طبخ نذورات و آماده سازی شربت انتخاب کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان تصریح کرد: سخنرانان و علما باید موضوعات مطرح شده در سطح کشور و جامعه را مدنظر قرار دهند و از بیان جملات نومیدکننده خودداری کنند چرا که معاندان نظام منتظر کوچکترین حرکت از سوی وعاظ و سخنرانان در ایام محرم هستند.

شریفی بیان داشت: به منظور انتظام بخشی به مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و همچنین تامین امنیت این مراسم، هرساله افرادی به عنوان همیاران پلیس در سطح هیئات مذهبی با نیروی انتظامی همکاری لازم را دارند لذا این دسته از افراد باید با پلیس محل نیز همکاری کنند.

وی ابرازداشت: مسؤولان هیئات مذهبی به منظور انتظام بخشی به مراسم دسته روی خیابانی، هماهنگی و همکاری لازم را با پلیس راهور داشته باشند و اعضای هیئت های مذهبی نیز از پارک کردن خودروهای خود در نزدیکی محل هیئت مذهبی خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با تاکید بر پرهیز از قمه زنی و وارد کردن آسیب به مراسم عزاداری گفت: البته در استان هرمزگان چنین موردی وجود ندارد و مراسم عزادای اباعبداله الحسین(ع) به خوبی و به دور از این گونه حرکات برگزار می شود.

شریفی گفت: مردم نیز برای جلوگیری از سرقت منازل، قبل از خروج از قفل بودن درب منزل اطمینان حاصل کنند البته گشت های انتظامی در سطح معابر و اماکن مسکونی افزایش خواهند یافت.

وی در پایان تاکید کرد: مردم با مشاهده هرگونه موارد مشکوک می توانند از طریق تلفن 110 سریعا مورد را به پلیس گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی کنند  و از هر گونه دخالت جدا خورداری شود./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات