۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۷۷۲۸۴
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

جامعه نیازمند تقوای اقتصادی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه جامعه امروزی نیازمند تقوای اقتصادی است، گفت: مسؤولان، مردم و بازاریان سه ضلع تقوای اقتصادی هستند.
حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در جمع مبلغان و روحانیون استان هرمزگان در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: در موضوعات علمی چنین بیان شده که تعریف زمانی صحیح است که جامع افراد و مانع اغیار باشد، به عبارتی یک تعریف صحیح باید از جامعیت و مانعیت برخوردار باشد و هر کدام بدون دیگری ناقص بوده و یک آسیب است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امر مهم تبلیغ برای صحیح بودن باید جامعیت و مانعیت داشته باشد، افزود: برای تحقق این مهم باید به خوبی به جامعیت و مانعیت موضوع مهم تبلیغ واقف بود تا بتوان به آن عمل کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌ کرد: برخی مواقع جامعیت یک موضوع را به خوبی دنبال می‌کنیم درحالی که توجهی به مانعیت آن نداریم، و چه بسا که از همان محل عدم رعایت مانعیت ان ضربه می‌خوریم.

حجت‌الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه جامعیت تبلیغ در دو کلمه خلاصه می‌شود، افزود: نخست اینکه تبلیغ باید مستند و دیگر اینکه مستدل باشد، اینکه مبلغان بر اساس اصول و روش ادبیات فارسی و نگارشی و بر اساس مستندات تاریخی مطالبی را بیان کند، صحیح است از این‌رو مبلغان باید سند در گفتار و مبنا داشته باشند که این دو به‌عنوان اصل مسلم تبلیغ است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروزی نیازمند تقوای اقتصادی است، ابراز داشت: مسؤولان، مردم و بازاریان به‌عنوان سه ضلع تقوای اقتصادی باید در کنار هم باشند و مبلغان به‌عنوان نماینده دینی مردم باید در ماه محرم به بیان مشکلات معیشتی مردم بپردازند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: مبلغان دینی در ماه محرم، مسؤولان را به دوری از تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی، مردم را به پرهیز از اسراف و تبذیر و دعوت به صرفه‌جویی و همچنین بازاریان را به دوری از احتکار سفارش کنند.

حجت الاسلام میرزایی بیان کرد: برخی مواقع به فضای مجازی و نرم‌افزارهای تهیه شده اعتماد می‌کنند درحالی که این کار درستی نیست، مبلغان به طور صددرصد به مطالب منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنند و تا حصول یقین، تحقیق کنند.

وی ادامه داد: میلغان صرفا به نقل و بیان روایات اکتفا نکنند، بلکه نکات لازم متناسب با شأن و شئون شرایط کنونی جامعه را از بطن آیات و روایات استخراج و برای عموم مردم بیان کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مانعیت و آسیب‌های تبلیغ افزود: تکراری حرف زدن، به روز صحبت نکردن، بدون درنظر گرفتن شرایط زمانی سخن گفتن از جمله این آسیب‌ها است و مبلغان در سخنرانی‌های خود باید شرایط حال را درنظر بگیرند و از اسراف و تبذیر بپرهیزند.

حجت الاسلام میرزایی به توطئه‌های دشمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت و بیان‌کرد: به خیال خام دشمن، نظام مقدس چهلیمن سالگرد خود را نخواهید دید که با جرأت می‌گوییم دشمن این آرزو را به گور خواهد برد.

وی همچنین بر برگزاری مراسم عزاداری اصولی در ماه محرم تاکید داشت و گفت: مراسم در این ایام باید به دور از هرگونه آسیب و خرافات برگزار شود./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات