۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۲۲۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان:

محرم فرصت با ارزشی برای ترویج باورهای دینی و اعتقادی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: محرم فرصت با ارزشی برای ترویج باورهای دینی و اعتقادی مردم جهت رشد فضائل اخلاقی و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر است.
امرر به معروف

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان امروز در همایش توجیهی مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان در حسینیه ثارالله بندرعباس گفت: محرم فرصت با ارزشی برای ترویج باورهای دینی و اعتقادی مردم جهت رشد فضائل اخلاقی و نهادینه نمودن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این که اقامۀ عزاداری کار بی مستحب است اما گاهی بخاطر انجام مستحب گرفتار حرام می شویم افزود: هیئتی که همسایه آزاری می کند و خرافات را رواج می دهد و یا در پی چشم و هم چشمی و یا بدنبال پایمال نمودن حقوق مردم است، قطعاً با مرام حسین (ع) سازگاری ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان تصریح کرد: هیئت موفق، هیئتی است که در محله اش آسیب های اجتماعی را بشناسد و در مسیر کاهش آسیب ها قدم بردارد.

وی گفت: هنر سخنرانان، مداحان و مسئولین هیئت های مذهبی این است که افراد مستعد را در کنار خود جذب نمایند و برای این مهم میبایست افراد خوش ذوق، خوش صدا و خوش اخلاق محلات مسئولیت هیئت ها را بر عهده گیرند.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه ضمن انتقاد به صدا و سیما در ترویج و شهرت به دادن به مداحان که سبک های زننده ارائه می دهند، گفت: در گذشته مداحی قبلاً شغل نبود و مداحان در کنار حرفه و شغلشان در مجالس عزاداری به مداحی می پرداختند اما امروزه مداحی تبدیل به یک شغل پول ساز شده است و آسیب های خاص خود را در پی داشته است که به همین دلیل گرفتار برخی خرافات و سبک های زننده و آثار شرک آلود شده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در ادامه ضمن تاکید برنقش هیئت ها و مجالس عزاداری در توسعه اخلاق و سلامت جامعه افزود: در جامعه ای که حاجی اش قبل از سفر حج 36 تن برنج احتکار می کند سفر زیارتی اش جز شعار و ریا چیزی نیست و در انجام اعمال حج هم به شعور انسانی و کرامت الهی نرسیده است؛ در این همایش احتکار با سبک رفتار امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) سازگار نیست، ما از برنج، روغن و پوشک بچه نمی‌گذریم و برای بیشتر گران شدن آنرا به بازار عرضه نمی کنیم اما حسین(ع) همه چیزش را آورد، ما کجا!! حسین کجا؟!/۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات