۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۷۷۱۹۵
حجت الاسلام عباس زاده خبر داد؛

برگزاری تجمع«لبیک یا حسین» در بقاع متبرکه لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه شاخص لرستان میزبان مراسم عزاداری ایام محرم هستند، گفت: تجمع«لبیک یا حسین» در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم بیان داشت: در این ایام از ظرفیت مبلغان بومی و غیر بومی در استان استفاده می شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغان به بقاع متبرکه استان در راستای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری حسینی در جمع زائران ادامه داد: از 70 مبلغ غیر بومی برای فعالیت در ایام محرم در کنار مبلغان بومی دعوت شده است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری تجمع«لبیک یا حسین(ع)» در  بقاع متبرکه خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش در دومین روز از ماه محرم برگزار می شود.

وی درادامه با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان شاخص لرستان یادآور شد: این همایش در امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد و در دیگر شهرستان ها برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده عنوان داشت: همایش«احلی من العسل» نیز با همکاری آموزش و پرورش و اوقاف استان در دهه اول محرم به میزبانی بقاع متبرکه شاخص استان لرستان برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش«رهروان زینبی» خبر داد و یادآور شد: این همایش از دیگر برنامه های اوقاف لرستان است که به میزبانی بقاع متبرکه استان و با حضور مبلغان اعزامی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری مراسم پیاده‌ روی«حرم تا حرم» خبر داد و گفت: این مراسم نیز در اربعین و دهه آخر صفر در بقاع متبرکه شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در طول دو ماه محرم و صفر هر روز در یک امامزاده شاخص هر شهرستان لرستان زیارت عاشورا قرائت میشود، خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه ‌برنامه سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) و شهادت امام رضا(ع) از دیگر برنامه هایی است که به میزبانی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات