۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۷۷۰۹۴
مسؤول ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت:

طرح حفظ قرآن کریم فرهنگ سازی شود

مسؤول ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت با بیان اینکه حفظ قرآن کریم نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: قبل از حمایت از آموزش قرآن توسعه فرهنگ حفظ قرآن در جامعه لازم است.
قرآن مجید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی خدمتکار مسؤول ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، امروز در نشست خبری جشنواره ملی جبرئیل امین با محوریت "تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم" که در سازمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد، گفت: موسسه بیت الاحزان یک دستگاه مردم نهاد است که می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود.

وی افزود: امروز حضور قرآن آموزان خارجی مانند عراق و پاکستان در این موسسه نشان از موفقیت این مجموعه دارد از این رو معاونت قرآن و عترت در نظر دارد از موسسات مردمی مانند بیت الاحزان حمایت کند.

خدمتکار با بیان اینکه معاونت قرآن و عترت در نظر دارد از ورود بر اجرا و تصدی‌گری اجتناب کند و با شناسایی مجموعه‌های مردم نهاد موفق آنان را به جامعه معرفی کنیم، گفت: حفظ قرآن کریم مهمترین فعالیت معاونت قرآن و عترت در سال 97 است.

مسؤول ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت توسعه آموزش حفظ قرآن در میان کارکنان دولتی را یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز دانست و افزود: باتوجه به هماهنگی‌هایی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص طرح حفظ قرآن کریم در ادارات انجام شده از مهرماه آموزش قرآن را به صورت مجازی با محوریت 1452 برای کارکنان دولت آغاز خواهیم کرد.

وی از دیگر اقدامات این معاونت را حمایت از موسسات و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه قرآن بیان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای این کار در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است یکی دیگر از برنامه‌های معاونت حمایت از تولید و عرضه مناسب آثار و محصولات قرآنی است.

خدمتکار فرهنگ سازی برای حفظ قرآن کریم را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: حوزه تبلیغ و ترویج در وزارت ارشاد ما را بر این داشته تا برای توسعه حفظ قرآن اقدام کنیم؛ ما قبل از اینکه افراد را جذب کنیم نیاز به فرهنگ سازی داریم، قبل از حمایت از آموزش قرآن توسعه فرهنگ حفظ قرآن در جامعه ضروری است. همچنین یکی دیگر از کارهایی که در دست انجام داریم طرح 1452 است که با آزمون سراسری حفظ قرآن و مفاهیم همراه است.

وی خاطرنشان کرد: امسال آموزش پرورش در این آزمون به عنوان ضلع سوم حضور خواهد داشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات