۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۷۷۰۸۳
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

فاز دوم و سوم طرح ۱۴۵۲ در فصل پاییز و زمستان آغاز می‌شود

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موسسه بیت الاحزان نقش بسزایی در تربیت حافظان قرآنی در کشور و حتی خارج از کشور داشته است، گفت: فاز دوم و سوم طرح ۱۴۵۲ در فصل پاییز و زمستان کلید خواهد خورد.
حجت‌الاسلام ‌سید مصطفی حسینی معاون اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست خبری جشنواره ملی جبرئیل امین با محوریت "تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم" که در سازمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری به همه ادارات سازمان اوقاف در سراسر کشور ابلاغ کرد همکاری و تعامل با موسسات قرآنی بوده است.

وی افزود: در سالی که اولویت کارهای سازمان به تربیت حفاظ قرآن اختصاص یافت بقیه ادارات سازمان اوقاف نیز در استان‌های دیگر با هم افزایی تلاش کردند تا با موسسات قرآنی بیشتر تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از چندسال پیش که طرح تربیت حافظان قرآنی در سازمان آغاز شد یکی از مجموعه های فرهنگی و قرآنی که مشارکت بسیار جدی را با سازمان اوقاف داشت موسسه بیت الاحزان بود و ۱۳مرکز شبانه روزی استانی این موسسه در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور که زیر نظر سازمان اوقاف است فعالیت داشته است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره توسعه مراکز شبانه روزی گفت: ما برای توسعه این مراکز به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کردیم که همکاری لازم را با مجموعه بیت الاحزان که کارنامه بسیار درخشانی را در تربیت حافظان از خود نشان داده، داشته باشند؛ خوشبختانه این موسسه علاوه بر ایران در کشورهای مسلمان در حال فعالیت است و برخی کشورها افرادی را اعزام می‌کنند و بخشی از تربیت حافظان را در سال‌های گذشته این مجموعه برعهده گرفته است.

وی با اشاره به طرح 1452، گفت: امسال با طرح «حفظ سی جزء» با عنوان طرح 1452 برای فصل تابستان در نظر گرفته شده بود که به خاطر تعطیلات تابستانی زیاد شاهد استقبال خوبی نبودیم اما فاز بعدی این طرح در فصل پاییز و زمستان کلید خواهد خورد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات