۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۰۶۷
آیت الله نوری همدانی:

نظارت بر قیمت ها ربطی به تحریم ندارد| مسؤولی که در خدمت کوتاهی کند از مردم سیلی خواهد خورد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز تمام خواسته رهبر انقلاب، مراجع و علما حل مشکلات مردم است، گفت: اگر مسؤولی در خدمت به مردم کوتاهی کند بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد.
سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی  در دیدار جمعی از مبلغان اعزامی از دفتر وی با اشاره به پیش رو بودن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: در محرم و صفر باید حقایق فرمایشات حضرات معصومین(ع) به ویژه فرمایشات حضرت سید الشهدا(ع) تبیین شود.

وی محرم و صفر را بهترین فرصت تبلیغی برای بیان معارف الهی و دینی دانست و افزود: باید افکار و هدف امام حسین(ع) را با شرایط روز برای مردم معرفی کنیم، اینکه می گویم امام حسین(ع) برای برداشتن ظلم و ستم و مبارزه با فساد قیام کرد و برقراری عدالت و اجرایی کردن اسلام محمدی هدف امام حسین(ع) بود باید برای مردم بیان شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت سیدالشهدا با تمام هستی خود بری انجام دستور الهی به میدان آمدند، اظهار داشت: باید تبیین شود آنقدر مبارزه با ظلم و ستم و فساد مهم بود که اباعبدالله(ع) برای ریشه کن کردن آن و استقرار اسلام ناب تمام هستی خود را به میدان آورد.

وی نسبت به برنامه های دشمن برای تضعیف عاشورا و معارف حسینی هشدار داد و ابراز داشت: دشمن به دنبال تضعیف عاشورا است چون می داند تا فرهنگ ظلم ستیزی و ایثار و شهادت است هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اصلی ترین و مهم ترین کار روحانیت در ایام تبلیغی باید  پاسخ به شبهات باشد، ادامه داد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و تبلیغاتی گسترده سعی در تخریب اعتقادات دارد که  امروز باید شهبات را دید و پاسخ داد.

وی عنوان کرد: نمی شود گفت در منابر از سیاست اسلامی سخن نگوییم اتفاقا دشمن دنبال همین است که بی سر و صدا مجلسی گرفته تمام شود؛ عزاداری باید باشکوه باشد وحرکت سیاسی امام حسین(ع) معرفی شود، باید مسائل روز بیان شود امروز مردم می خواهند بدانند که امام حسین(ع) چه وظیفه ای را برای آنها در نظر می گیرد.

این مرجع تقلید القا ناکارامدی حکومت اسلامی را توطئه دشمن دانست و خاطرنشان کرد: یاس و ناامیدی در جامعه خطر بزرگی است اما نباید از باز گو کردن حقایق غفلت کرد، باید مشکلات و معضلات را بیان کرد، روحانیت که از مردم جدا باشد و مشکلات مردم و ضعفا را نفهمد و درک نکند و نگوید باید فاتحه روحانیت را خواند.

وی اضافه کرد: علمای ما همواره در کنار مردم بوده اند و امروز هم وظیفه همین است روحانیت در دفاع از مردم و انقلاب و نظام باید برسر عده ای که ضربه می زنند داد بزنند؛ امروز تمام خواسته رهبری معظم،  مراجع  و علما حل مشکلات مردم است، اگر مسؤولی در خدمت به مردم کوتاهی کند بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: ناامید کردن مردم بسیار خطاست ولی بیش از همه بعضی از مسؤولان با عملکرد بد خود مردم را نا امید می کنند، مردم وقتی می بینید یک جنس صبح یک قیمت و عصر یک قیمت و گاهی دو مغازه کنار هم قیمت متفاوت دارد از عدم مدیریت نامید می شوند؛ نظارت و کنترل قیمت ربطی به تحریم ندارد یلکه نیازمند زحمت و کار است.

وی خطاب به مبلغان گفت: نوکری امام حسین(ع) برای همه ما افتخار است، با مردم مهربان باشید و بدانید اخلاق و تواضع و اخلاص بهترین تبلیغ است./1323/

ارسال نظرات