۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۰۳۴
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی؛

کتاب «مأموریت حسین برای نجات امت از جاهلیت مدرن» رونمایی شد

کتاب «مأموریت حسین(ع) برای نجات امت از جاهلیت مدرن» در سومین همایش مبلغین استان تهران با محوریت "میثم تمار" رونمایی شد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سومین همایش مبلغین استان تهران با محوریت "میثم تمار" کتاب «مأموریت حسین(ع) برای نجات امت از جاهلیت مدرن» با حضور حجت الاسلام والمسملین قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین پناهیان رونمایی شد.

حجت الاسلام بیگدلو استاد حوزه علمیه درباره محتوای کتاب «ماموریت حسین(ع) برای نجات امت از جاهلیت مدرن» گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب توسط منافقان ترور شدند بعد از به هوش آمدن معظم له نکته‌ی جالبی فرمودند که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

وی افزود: آن نکته جالب این بود که ایشان بعد از اینکه متوجه شدند کسی جز خودشان در حادثه زخمی نشدند و تنها دست معظم له مورد آسیب قرار گرفته خداوند را شکر کردند و فرمودند: دست مهم نیست همان که زبانم کار می‌کند کافی است؛ این کلام رهبری نشان از اهمیت سخن گفتن دارد که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام بیگدلو درباره کتاب «مأموریت حسین(ع) برای نجات امت از جاهلیت مدرن» ابراز کرد: امام حسین(ع) خون قلب خویش را فدای امت کردند تا مردم از جاهلیت نجات یابند. کتاب «مأموریت حسین(ع) برای نجات امت از جاهلیت مدرن» نیز برای محرم و صفر مبلغین در نظر گرفته شده تا با مطالعه آن جهالت مدرن را با جهالت دوران پیامبراکرم(ص) مقایسه کرده و برای مردم تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه این کتاب دارای ده جلسه است، اظهار داشت: محور جلسه اول انگیزه سازی است؛ مبلغ با استفاده از محتوای جلسه اول عزاداران حسینی را با ظرفیت هیأت امام حسین(ع) آشنا می‌کند.

وی با اشاره به جلسه های 2، 3 و 4 این کتاب گفت: در این سه جلسه مبلغ به چیستی جاهلیت و کیفیت جاهلیت دوره پیامبراکرم(ص) می‌پردازد و سپس با جاهلیت امروز آن را تطبیق می‌دهد.

حجت الاسلام بیگدلو درباره جلسات 5، 6 و 7 نیز گفت: مبلغ بعد از توضیح چیستی به دنبال چرایی موضوع می‌رود. اینکه چرا مردم در دوره امام حسین(ع) با وجود اینکه پیامبراکرم(ص) را دیده بودند دچار جاهلیت شدند. از این رو در این بخش علت اصلی بازگشت به جاهلیت را دنیا گرایی بیان کرده و به توضیح روایات آن اقدام می‌شود. همچنین در این بخش جنگ رسانه‌ای دشمن در عصر کنونی نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه درباره بخش های 8، 9 و 10 گفت: در سه بخش آخر نویسنده به بیان خصوصیات یاران امام حسین(ع) می‌پردازد که یکی از خصوصیت آنان محور قرار دادن امام حسین(ع) برای دوستی و دشمنی خودشان با دوستان و دشمنان حضرت است؛ البته ذیل همه این مباحث مبلغان به بحث مردم گله مند هستند نیز می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مبلغان براساس این کتاب به این مهم که قرار نبود با انقلاب اسلامی امروز ما شاهد کاخ نشین و کوخ نشین باشیم، اشاره خواهند کرد، اظهار داشت: مسؤولان در حکومت اسلامی باید انقلابی باشند مبلغان در ایام محرم براساس این کتاب به نقد سازنده و به دور از تخریب خواهند پرداخت و تأکید خواهند داشت که مسؤولان باید برای رفع مشکلات کار جهادی انجام دهند و این کار جهادی نیز باید در این دولت انجام شود./813/پ۲۰۲/ش

 

ارسال نظرات